ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרשת פולקסווגן: המועצה לצרכנות דורשת פיצוי מצ'מפיון מוטורס

במכתב התגובה השיבה החברה כי מאז פרוץ הפרשה מקבלת צ'מפיון מהקונצרן דיווחים ומיידעת את לקוחותיה

  • י"ג חשון התשע"ו
פולקסווגן שירוקו 2015 /צילום: יחצ
פולקסווגן שירוקו 2015 /צילום: יחצ


כחלק ממהלך מתואם של ארגוני הצרכנים באירופה, בהובלת ארגון הגג ה-BEUC, פנתה המועצה לצרכנות לצ'מפיון מוטורס, משווקת ונציגת פולקסווגן העולמית בישראל, בדרישה לגילוי נאות ומלא בפני הלקוחות בישראל - כולל פיצוי מלא כנדרש. המועצה לצרכנות התקבלה לארגון במעמד "שותף".

כזכור, מנכ"ל פולקסווגן העולמית הודה לאחרונה בפני רשויות הגנת הסביבה בארה"ב כי החברה התקינה בכלי רכב מתוצרתה ובאופן בלתי חוקי תוכנה מיוחדת, כדי לחמוק מבדיקות הרשמיות של נתוני זיהום אוויר.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, פנה למנכ"ל צ'מפיון מוטורס בע"מ, דן בורנשטיין, והבהיר כי לעמדתה של המועצה לצרכנות, המידע שנמסר עד עתה לצרכנים בפרשה אינו מספק, שכן לא נמסרו פרטים אודות רמת הפליטה האמיתית של אותם הרכבים שנמכרו - ולא הובהר אם הפליטה של אותם הרכבים ללא השימוש האסור עומדים בדרישות הדין בישראל.

כן חסר מידע בשאלה אם ניתן יהיה להתאים את נתוני הפליטה של אותם הרכבים לנתונים שהובטחו לצרכנים, והמהווים נדבך בעסקה שבוצעה, והאם יהיו לתיקונים שיבוצעו באותם הרכבים השפעה על הרכבים או העושים בהם שימוש.

במכתב תגובה ארוך לפלג משיבה החברה כי מאז פרוץ הפרשה מקבלת צ'מפיון מהקונצרן דיווחים שוטפים ומיידעת את לקוחותיה על כל המידע הרלוונטי. "אנו איננו אלא חולייה בשרשרת שתפקידה ייבוא רכבי הקונצרן לישראל", קובע במכתב סמנכ"ל שירות, חלפים ולוגיסטיקה בצ'מפיון מוטורס, מאיר איבגי.

הסמנכ"ל מציין כי המידע הרלוונטי עומד לרשות הלקוחות באתר אינטרנט ייעודי שהקימה צ'מפיון בהוראת היצרן, בו מוזמן כל לקוח של החברה להקליד את מספר השלדה של רכבו, על-מנת לדעת האם הרכב שבבעלותו הינו חלק מהרכבים המושפעים.

לדבריו, ניתן אף להסתייע לצורך כך במוקד השירות של צ'מפיון מוטורס. "בישראל יש כ-12 אלף כלי רכב בעלי מנוע דיזל שעלולים להיות מושפעים", מגלה החברה, "ואנו נעמוד לרשות לקוחותינו ונעשה את המיטב", כשענייני הפיצויים, נאמר, "טרם בשלו והתגבשו".

"גם אם צ'מפיון מוטורס לא הייתה מעורבת או מיודעת בנושא התוכנה", אומר פלג, "עתה, משפורסם העניין, עליה לדאוג שאיש מן הצרכנים לא ייצא ניזוק בכל דרך שהיא מהפרשה".

מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "צ'מפיון מוטורס קיבלה את פנייתה של המועצה הישראלית לצרכנות והשיבה לכל הטענות שהועלו על-ידה. בניגוד לאופן שעלול להשתמע מטענות המועצה במכתבה, הרי שהחברה פעלה ופועלת לכל אורך הדרך בשקיפות מלאה ומעדכנת את כל הנוגעים בדבר, ובכלל זה לקוחותיה, בכל המידע הרלוונטי המתקבל מהיצרן, וכך תמשיך לעשות גם בעתיד.

"כפי שצ'מפיון מוטורס עדכנה גם את המועצה לצרכנות, הרי שבהתאם למידע שהתקבל מהיצרן, כל הרכבים הרלוונטיים בטוחים לשימוש, וככל שיידרש עדכון עתידי ברכבים, הרי שהיצרן הבהיר כי הוא יישא בעלות זו".
אהוד פלג המועצה לצרכנות פולקסווגן פיצויים צ'מפיון מוטורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד