כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: רכב חדש ללא נהג שמותאם גם לכבישים משובשים

מכונית חדשה ללא נהג חצתה 2,400 ק"מ ברציפות על כבישים ציבוריים שכללו בין השאר בורות ומהמורות שונות, והשלימה את הנסיעה הארוכה ביותר של מכונית אוטונומית באמריקה

  • י"ג חשון התשע"ו
צפו: רכב חדש ללא נהג שמותאם גם לכבישים משובשים


מכונית אוטונומית שפותחה על ידי חוקרים בגרמניה הצליחה לעבור מרחק של 2,400 ק"מ, מגבול ארה"ב-מקסיקו ב-Nogales ועד מקסיקו סיטי, ללא התערבותו של האדם שישב בכיסא הנהג.



בעוד שהנסיעה הארוכה התבצעה בעיקר על כבישים ראשיים, המכונית ללא נהג, המכונה AutoNOMOS, נאלצה להתמודד עם בורות בכביש, רמזורים וכבישים עירוניים לפני שהגיעה לקו הסיום במקסיקו סיטי והשלימה את הנסיעה הארוכה ביותר של מכונית אוטונומית באמריקה הלטינית.

המכונית, שפותחה על ידי חוקרים מאוניברסיטת Freie בגרמניה ואוניברסיטת נוואדה, מותרת לשימוש בברלין מאז שנת 2011 והיא כבר נסעה על כבישים שונים בשוויץ וארה"ב. המסע במקסיקו נועד לעמת אותה עם אתגרים שונים כמו כבישים משובשים, בורות ושאר בעיות המאפיינות כבישים במדינות מתפתחות.

ה-AutoNOMOS מצוידת ב-7 סורקי לייזר, 9 מצלמות וידיאו, רדאר מקדימה מאחורה ובצדדים ו-GPS. כל זאת בכדי לאסוף מידע על הסביבה, המרחקים בין המכוניות, הולכי רגל ורמזורים. לאחר מכן היא משתמשת במידע הזה על מנת לנסוע בבטחה בנתיב הנכון ובהתאם לחוקי התנועה.
AutoNOMOS ללא נהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד