כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יום תפילה הוכרז להצלחתו של המצית מסקווירא

הסיפור החל לפני ארבע שנים, והיום הוא מגיע לפני ישורת אחרונה עם הגשת הערעור על העונש החמור • כל הפרטים

הרבי מסקווירא
הרבי מסקווירא


בחסידות סקווירא מתכנסים היום (ג') לתפילה בהוראת בית הדין של החסידות, למען בחור החסידות שאול שפיצר שמרצה עונש מאסר בגין פרשת ההצתה בשיכון סקווירא שבמדינת ניו-יורק.

הסיפור שהחל לפני למעלה מארבע שנים, אז הטיל בית המשפט במחוז רוקלנד עונש כבד של 7 שנות מאסר על 'המצית' שאול שפיצר אז בן ה-18, שהודה בעסקת טיעון בהשלכת בקבוק תבערה לעבר ביתו של אהרון חיים רוטנברג, תושב לשעבר בשיכון סקווירא, מה שגרם לפציעתו הקשה ולכוויות בכל חלקי גופו.

העילה להצתה הייתה משום שרוטנברג, שלאחר ההצתה כונה בכלי התקשורת "השרוף", הקים מניין נפרד בעיירה, בניגוד לדעתו של האדמו"ר מסקווירא. הפרשה הסעירה את היהדות החרדית בארה"ב ובישראל, וזכתה לסיקור תקשורתי רחב היקף בכלי התקשורת האמריקנים.

'השרוף', אהרון חיים רוטנברג, הגיש לשופט מכתב בו ביקש לרחם על התוקף עד כמה שניתן בגזר דינו, השופט סירב לעכב את ביצוע גזר הדין ושפיצר נלקח לבית הכלא כשהוא כפות באזיקים.

היום מבקשים סנגוריו של שפיצר להקל בעונש החמור, ולשחרר את שפיצר משום שהיה אז עבריין צעיר. בית המשפט צפוי להכריע בעניינו, וכאמור - בחסידות יוצאים בקריאה לציבור להתפלל בעבורו.

בית דין צדק בשיכון סקווירא פרסם מודעה לתפילה בה נכתב: "לאור המשפט של הבה"ח שאול יחזקאל בן שרה מרים שיתקיים ביום ג', הננו להודיע בזה כי בהסכמתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א יאמרו ביום ג' "ספר שלישי" לאחר כל מניני שחרית לזכותו, עם פסוקי תמניא אפי שאול יחזקאל בן שרה מרים לישועה.

"והשי"ת ברוב רחמיו יקבל את תפלתינו, ויוציא לאור משפטו, ונזכה לגאולה השלימה בעגלא וזמן קריב", כך לשון המודעה.
שאול שפיצר המצית השרוף רוטנברג סקווירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד