כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מפתיע: בנט מצדד בגפני, נגד ח"כ סמוטריץ'

יו"ר 'הבית היהודי' הודיע בוועדת הכספים כי יתמוך במתווה של גפני לחוק הטבות המס, על אף התנגדות חבר מפלגתו

מפתיע: בנט מצדד בגפני, נגד ח"כ סמוטריץ'
יונתן זינגל פלאש 90


בנט תומך בגפני נגד ח"כ מהבית היהודי - שר החינוך נפתלי בנט מפרסם מפתיע הבוקר (ג') בוועדת הכספים של הכנסת - "אני תומך במתווה שהציע יו"ר ועדת הכספים גפני להטבות המס ליישובים".

בנט אמר את הדברים במענה לשאלתה של ח"כ טלי פלוסקוב האם הוא תומך במתווה, והאם יפעל לקידומו. זאת בעקבות המו"מ הקואליציוני והמשבר בנושא הטבות המס ליישובים שהתגלע בימים האחרונים.

בנט קרא לגפני להביא לאישור את המתווה שהוא עצמו הציע להצבעה כבר בימים הקרובים. לאחר שהביע את עמדתו, בירך יו"ר הועדה גפני את בנט על דבריו ואמר כי "יעשה הכל על-מנת לחזק את יישובי הפריפריה".

כזכור, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי יצא נגד המתווה אליו הגיע ח"כ גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי - "המתווה של גפני ונתניהו לא שוויוני ולא חברתי. מטרתנו היחידה היא טובת עם ישראל. המתווה הנוכחי מחזק את החזקים ומחליש את האנשים שלא יכולים לספוג עוד פגיעה. יהוד הגליל היא מטרה אסטרטגית ממעלה ראשונה עבור מדינת ישראל. חיזוק עוטף עזה ותושבי הפריפריה בדרום הוא הכרח.

"עם זאת, בקריטריונים הנוכחיים יישובים עמידים מקבלים הטבות מס בגלל מיקומם הגאוגרפי ואילו תושבים בפריפריה החברתית והכלכלית נפגעים. ערך השוויון מצריך החלת הקריטריון הביטחוני על יהודה ושומרון ועוטף שכם בדיוק כמו עוטף עזה".

סמוטריץ׳ אף אמר כי "נדרשים תיקונים קטנים למתווה כך שהקריטריונים יהיו יותר חברתיים ויותר שוויוניים, כשזה יקרה אהיה הראשון לתמוך במתווה".


גפני בוועדה. צילום: אבי שיף
גפני הטבות המס בנט סמוטריץ הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד