י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרעי יזם: עד 900 ש"ח לעוברים לעוטף עזה

משרד הנגב והגליל של יו"ר ש"ס מציג הטבה חדשה ליישובי העוטף שעדיין מלקקים את הפצעים מהקיץ של צוק איתן

דרעי, פלאש90
דרעי, פלאש90


היום (ג') יצאה לדרך יוזמה חדשה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל שבראשות השר אריה דרעי: במסגרת הפרויקט, יזכו משפחות העוברות להתגורר ביישובי עוטף עזה ושדרות לסיוע בשכר דירה של עד 900 שקלים בחודש, ולא יותר מ-80% מגובה שכה"ד.

המהלך צפוי לעודד הגירה חיובית ולמשוך משפחות חדשות לנגב, לצד עידוד הישארות בני המקום באזור. צעד זה מצטרף ליוזמה קיימת של המשרד לפיה מוענקים לסטודנטים ביישובי העוטף ובשדרות עד 500 שקלים בחודש לסיוע בשכר הדירה, כחלק מהתכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישוביי עוטף רצועת עזה ומענה לצרכים מידיים עקב מבצע "צוק איתן".

כזכור, אירועי 'צוק איתן' העלו קשיים בקליטת משפחות חדשות שאף פגעו בתנופת הבנייה ורכישת דירות חדשות, במה שהוביל את המשרד לפיתוח הנגב והגליל ליזום תכנית כוללת לסיוע שעוגנה בהחלטת הממשלה, כאמור, כעת עם סיוע המשרד למשפחות בתשלומי שכר הדירה למשך שנה, ייחשפו בפני משפחות חדשות אפשרויות המחייה בנגב במטרה לעודד צמיחה דמוגרפית של יישובי עוטף עזה והאזור בכלל.

דרעי: "תכנית הסיוע למשפחות היא פרויקט שיעצים את תנופת הפיתוח ויסייע להשיב את החוסן ליישובי עוטף עזה שסובלים כבר שנים ממציאות ביטחונית לא פשוטה. זהו צעד משמעותי נוסף להעלאת החוסן החברתי-כלכלי ביישובי העוטף והנגב בכלל.

"התכנית תסייע להעצים את הביקוש ליישובי העוטף ויחד עם הסיוע הכלכלי שאנו מובילים, תסייע לתושבי יישובים אלה, ותיקים וחדשים שיגיעו. ההתיישבות ביישובי עוטף עזה היא התשובה הטובה ביותר לטרור מעזה".
דרעי עוטף עזה צוק איתן הטבה הגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד