כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כתב אישום נגד דוקר החב"דניק בפתח תקווה

בנוסף, הוגשו כתבי אישום נגד שני קטינים ערבים שתכננו לרצוח חרדי, והתחרטו לאחר שהיה עם ילדיו

זירת הפיגוע. צילום: פלאש 90
זירת הפיגוע. צילום: פלאש 90


כתבי אישום הוגשו היום (ג) נגד המחבל שדקר אברך חסיד חב"ד בפתח תקווה ונגד שני קטינים שתיכננו לדקור חרדי במגדל העמק - אך חזרו בהם לאחר שהיה עם אשתו וילדיו.

לפני כ-3 שבועות, בכ"ד תשרי, סמוך לשעה 18:30, המחבל טאמר רבידאת, בן 26 מדהריה שבדרום הר חברון, ירד בתחנת האוטובוס של הקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, דקר אברך תושב כפר חב"ד ופצע אותו באורח קל. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המחבל. כוחות משטרה שהגיעו במהירות אל המקום עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה.



בחיפוש שנערך במספרה אותה הוא מנהל בכפר קאסם, אותרו מכתבים עבור משפחתו בהם הודיע על כוונתו לבצע פיגוע ולהיות שאהיד. הבוקר הגישה המשטרה והפרקליטות הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום נגדו.

"יש לשבח את עירנותם ותושייתם של האזרחים כמו גם את עבודתם המסורה של חוקרי וקציני ימ"ר מרכז ושירותי הבטחון", אמר מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן. "אני קורא להמשיך ולהיעזר במשטרה ובמוקד 100 בכל עניין, ובימים אלו בפרט בכל דבר המעורר חשד".

לא רצו לרצוח ליד הילדים
שני קטינים בני 16 תושבי יפיע שבצפון, החליטו בראש חודש חשוון לבצע פיגוע דקירה ולרצוח יהודי בדקירות סכין, על רקע העימותים בהר הבית ומסגד אל אקצה. השניים הצטיידו בסכין מטבח וסכין נוספת מביתם ובכפפות על מנת שלא יתלכלכו מ"דם הקורבן". השניים צעדו רגלית מיפיע למגדל העמק תוך שהם מסתירים את הסכינים מתחת לבגדיהם. כשהגיעו ליער בלפור במגדל העמק המתינו ליהודי שיגיע, אותו יוכלו לרצוח.

תוך זמן קצר הגיעו ליער בלפור זוג הורים ו-5 ילדים, אך עזבו את המקום לאחר שהבחינו בשניים שהיו חשודים בעיניהם. מיד לאחר מכן הגיעה למקום משפחה חרדית, זוג ושלושה ילדים. כדי שלא לרצוח את האב מול אשתו וילדיו, חזרו בהם הנאשמים מכוונתם לרצוח אותו. ניגשו לחרדי ושאלו אותו היכן יוכלו לקנות סיגריות, י' ענה להם שאין חנות באזור. החרדי שחשד בהם התקשר למשטרה ודיווח על התנהגותם החשודה.

הנאשמים נטלו את הסכינים שהסתירו מתחת לעץ, הסתירו אותם מתחת לבגדיהם, ועזבו את החורשה במטרה לשוב לביתם. זמן קצר לאחר מכן הבחינו הנאשמים באדם נוסף שסברו שהוא יהודי, חשבו לדקור אותו אך משום מה המשיכו בדרכם. השניים הגיעו לתחנת דלק, ביקשו לקנות סיגריות אך לא היה ברשותם מספיק כסף, והם החלו לצעוד בכביש לכיוון יפיע. מנהלת המשמרת בתחנה חשדה בנאשמים, התקשרה למשטרה ודיווחה עליהם. זמן קצר לאחר מכן נעצרו השניים מיד לאחר שהשליכו את הסכינים.

בתום חקירתם על ידי חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון ושירות הביטחון הכללי, הודו כי על רקע העימותים הנוגעים להר הבית ומסגד אל אקצא התכוונו לבצע פיגוע דקירה ולרצוח יהודי בדקירות סכין. הבוקר הוגש נגדם כתב אישום הכולל את העבירות ניסיון לרצח, החזקת סכין וקשירת קשר לפשע.

הודיעה בווטסאפ: רוצה להיות שהידית
כתב אישום נוסף הוגש היום נגד פאטמה אבו צבייח (34), גרושה ואם לארבעה מהיישוב ערוער בנגב, שהצטיידה בסכין באורך 30 ס"מ והודיעה לאחותה ב-whatsapp שהיא רוצה לבצע פיגוע דקירה כשהידית כנגד יהודים.

בני המשפחה פנו למשטרה והיא נעצרה. כתב האישום מייחס לה ביצוע עבירות של החזקת סכין בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור ועוד.
מחבלים כתבי אישום שהידים חרדי דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד