י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בוטל מעמד של כ-1000 בחורי 'הפלג הירושלמי'

בחודשים האחרונים הוחלט בצה"ל לשלול מעמד 'בן ישיבה' מצעירים חרדים שלא התייצבו להליך דחיית שירות כנדרש

בוטל מעמד של כ-1000 בחורי 'הפלג הירושלמי'
פלאש 90


הבוקר (ג') מדווח הכתב יקי אדמקר בוואלה כי בצה"ל הוחלט בחודשים האחרונים לבטל את הפטור מגיוס ליותר מאלף צעירים חרדים משום שלא עמדו בכללי דחיית השירות, לפי אדמקר המדובר הוא על בחורים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" שאינם מתייצבים בלשכת גיוס.

מהדיווח עולה כי בתקופה האחרונה בוחנים בצה"ל את המלש"בים ("מועמדים לשירות ביטחון") שלא ביצעו את הליך דחיית השירות המקובל - התייצבות בלשכת גיוס והגשת תצהיר תקין. בבדיקה נמצאו למעלה מ-1000 חרדים שאינם עומדים בכללים שנקבעו, ומשום כך הוחלט לשלול מהם את מעמד "בן הישיבה" והפטור מגיוס.


הפגנה נגד הגיוס

התלמידים, כך מדווח אדמקר, משתייכים ברובם לפלג הירושלמי וכפופים להוראתו של הגר"ש אוירבך שהורה שלא להתייצב בלשכות הגיוס. משום שלא התייצבו וסירבו לעמוד בכללי הסף שנקבעו, החליטו בצה"ל, כאמור, לשלול מהם את מעמד תורתו אומנותו והם יאלצו להתייצב לשירות צבאי או שיוגדרו כעריקים.

בצה"ל מסרו לוואלה בתגובה כי "בהידברות מול המגזר החרדי ועושים ככל שנדרש על מנת להתאים את תהליכי ההתייצבות ואת מסלולי השירות". הם הוסיפו עוד כי צה"ל "רואה אי שיתוף פעולה בחומרה".

עם פרסום הידיעה בוואלה מיהרו בפלג הירושלמי להגיב, והוועדה להצלת עולם התורה שיגרה הודעה לכלי התקשורת. הרב אברהם מנקס, מראשי הוועדה, אמר כי "דווקא בימים אלו, יש לשמוח על כל בחור ישיבה שמצטרף למקדשי השם, הנאבקים במסירות נפש ואינם משתפים פעולה עם גזירת הגיוס. רבבות בני התורה שאינם מתייצבים, הם התשובה האמיתית והיחידה לגזירת הגיוס, מול בג"ץ הממשלה הכנסת וצה"ל, המבקשים להשמיד את עולם התורה בהשמדה רוחנית".

גיוס התייצבות הפלג הירושלמי צה''ל דיחוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד