י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עליה של 46% במספר הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנה שעברה

לרגל חודש הקשיש, דוח של עמותת אור ירוק העוסק בהיפגעות קשישים בתאונות דרכים, ממנו עולה תמונה עגומה אודו תמצב הקשישים בישראל. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את האזרחים הקשישים שלה בכביש"

עליה של 46% במספר הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנה שעברה
פלאש 90


ב-1 ביולי 2015, בשעות הבוקר יצאו זוג קשישים לטיול בוקר קצר בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה, כאשר חצו את הכביש במעבר חציה, אוטובוס פגע בגבר, ופצע אותו אנושות. הקשיש בן 90, נלקח לבית החולים בילינסון.

בשנים האחרונות הפכה מדינת ישראל למדינה שמסוכן בה להיות קשיש, אך השנה הנתונים עגומים ועצובים עוד יותר.

בדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק לרגל חודש הקשיש הבין לאומי, עולה כי מתחילת השנה נהרגו 76 קשישים (65+) לעומת 52 קשישים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה חדה של 46%.

מהדוח עולה כי אחד מכל ארבעה (28%) הרוגים מתאונת דרכים הוא אזרח קשיש, עליה חדה גם בהשוואה לנתונים המקבילים בשנה שעברה שעמדו על פחות מאחד מכל חמישה (19%) הרוגים.

אוכלוסיית הקשישים מהווה כ-10% מסך האוכלוסיה (866.000 איש שחצו את גיל 65) אך נהרגת בשיעור של פי שלושה יותר.

לא מדובר בנתונים חד פעמיים אלא במגמה שממשיכה כבר שנה שניה. בשנת 2014 נהרגו 68 קשישים בתאונות דרכים לעומת שנת 2013 שבמהלכה נהרגו 53 קשישים – עליה של 28%.

בחינה מדוקדקת יותר של הנתונים מראה כי רוב הקשישים (68%) נהרגו כהולכי רגל, המהווים יותר משליש מסך הכול הולכי הרגל ההרוגים – משמע אחד מכל שלושה הולכי רגל שנהרג בתאונת דרכים הוא קשיש (נתוני שנת 2014).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את האזרחים הקשישים שלה בכביש. אנשים שבנו את המדינה ושרדו מלחמות לא מצליחים לשרוד את המלחמה שבכביש. משרד התחבורה חייב להתחיל להתחשב באוכלוסייה המיוחדת הזו ולהתאים את התשתית כך שתגן עליהם. חייבים להתקין פסי האטה ולהנמיך את המדרכות בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש ובתי חולים, כמו כן, חייבים להאריך את משך הרמזור הירוק באותם מקומות שיודעים שהן משמים קשישים, מאחר ולוקח להם לחצות את הכביש זמן רב יותר באופן משמעותי מאשר לאזרח צעיר".

מרבית הקשישים נהרגים בין השעות 10-11 בבוקר ובשעות אחר הצהריים בין 17:00-18:00. החודשים שנפגעים הכי הרבה קשישים הם דצמבר ומרץ. רוב גדול של הקשישים ההרוגים הם גברים (64%) ורובם המכריע יהודים (84%).
עמותת אור ירוק כביש רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד