כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המטען מהמטוס נבדק, ובתוכו נמצאה ...גופה

תעלומה רוסית: מטען שהגיע במטוס לנתב"ג הכיל גופת אישה לא מזוהה, ללא מסמכים ופרטים • כיצד הסתיים הסיפור?

המטען מהמטוס נבדק, ובתוכו נמצאה ...גופה
ארון קבורה צילום: באדיבות המצלם


לפנות בוקר (ג) הגיע לנתב"ג מרוסיה מטען ארוז, אשר בבדיקתו התברר כי הוא מכיל גופת אשה - ללא שום מסמך מלווה המעיד על זהות הנפטרת או השולח, וללא האישורים הנדרשים במקרה כזה.

משרד החוץ עירב מיידית את יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שפנה בדחיפות למרכז החסד היהודי במוסקבה 'שערי צדק' ולעומד בראשו ר' שייע דייטש, המשמש כמפקד זק"א ברוסיה. לאחר בירור מהיר בחברה קדישא של מוסקבה גם מול הקונסול והשגרירות התברר כי איש לא יודע על משלוח או נפטרת בשם הנ"ל, ולפיכך אין להם שום דרך לאתר את זהותה.

ראשי המרכז פנו בדחיפות לכלל רבני הערים ברוסיה וביקשו לדעת האם נפטרה בעירם בימים האחרונים יהודיה בשם דוידוביץ'. לאחר שעה קלה התברר ע"י רב העיר מסטברופול שבקווקז, הרב אלכסנדר נסטרוב, כי לפני 11 יום נפטרה בעירו אשה מבוגרת בשם דוידוביץ', וכי בני המשפחה סיפרו כי ברצונם לשלוח את הנפטרת לקבורה בישראל.

התברר, כי בני משפחתה לא הכירו את תהליך העברת גופה, ולכן ארזו ושלחו אותה כמשלוח מטען רגיל. בסיוע משרד החוץ הושגו בדיעבד המסמכים הנדרשים, ובני משפחה של המנוחה אותרו בדרום הארץ.

יהודה משי־זהב, יו"ר זק"א אמר, כי "לצערי, לא מדובר במקרה ראשון, ברוב המקרים מדובר בתמימות של משפחה שרוצים להעביר לקבורה בישראל. מתנדבי זק"א טיפלו בגופה בשיתוף משרד החוץ והיא תעבור לקבורה".

המנוחה תובאה לקבורה בבית העלמין באשדוד.
גופה מטוס זק''א רוסיה קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד