כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בדרך לכלא: ‏ראאד סלאח ירצה 11 חודשי מאסר

נדחה ערעורו של מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית • מתי יתחיל לרצות את עונשו? • ומי התעמת עם בן גביר?

בדרך לכלא: ‏ראאד סלאח ירצה 11 חודשי מאסר
חופשי


בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ג') את ערעורו של השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בדרשה שנשא ב-2007.

סלאח יתייצב לשאת בעונשו ב-15 בנובמבר.

בעת הקראת ההחלטה בבית המשפט, התפרץ ח"כ ג'מאל זחאלקה לעבר פעיל הימין עו"ד איתמר בן גביר בקריאות "אתה מחבל אתה מחבל". בן גביר לא נותר חייב והשיב: "בכל מדינה נורמלית היו שופטים אותך למאסר עולם..." זחאלקה ההמום התעשת רק לאחר דקה ארוכה והחל להשיב לבן גביר, אך מאבטחי בית המשפט הפרידו בין השניים.


השייח' ראאד סלאח מחוץ לבית המשפט

השייח' ראאד סלאח התייחס להחלטה ואמר: "ירושלים תחת כיבוש ואיננו מוותרים על הערך של מסגד אל-אצקא. ברוח ובדם נפדה את אל אקצא". עוד הוסיף "שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי נותן לגיטימציה לכיבוש הציוני במסגד. כאשר בית המשפט אומר שאין לנו זכות להגן על אל-אקצא ושמדובר בהסתה, אנחנו אומרים שנמשיך להגן על אל-אקצא בדרכנו, אנחנו ננצח".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו בתגובה להחלטת בית המשפט: "ראאד סלאח ייכנס ל-11 חודשים בכלא על נאום הסתה שנשא ב-2007. צריך למצות עימו את הדין על כל פשעיו עד 2015 ולהכניס אותו למאסר עולם".



בגזר דין משלים שניתן בו' ניסן בבית משפט השלום בירושלים על ידי כבוד השופטת חנה מרים לומפ, הוחמר עונשו של ראיד מחאגנה (השייח ראאד סלאח) ל-11 חודשי מאסר בפועל.

בנובמבר 2013 הורשע השייח ראאד סלאח על ידי בית משפט השלום בעבירה של הסתה לאלימות, לאחר כשנה קיבל בית המשפט המחוזי פה אחד את ערעור המדינה והרשיע את הנאשם בעבירה נוספת של הסתה לגזענות, זאת בשל דברים שנשא בבנאום בהר הבית. בין השאר אמר ראאד סלאח את הדברים הבאים:

"...אנו לא הרשינו אף פעם לעצמנו, ותקשיבו טוב, אנו אף פעם לא הרשינו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש הרמדאן המבורך בדמם של ילדים. ואם מי שרוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש. אלוהים גדול, האם זו דת? ככה אלוהים רוצה? אלוהים עוד יתמודד אתכם על מה שאתם עושים".



כמו כן קרא ראאד סלאח לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה באומרו: "...אנו מבקשים מכל מוסלמי וערבי בהווה האסלאמי והערבי, באם היה שופט או מדען או מפלגה או מוסד ציבורי או פלגים או עמים. אנו חומדים מהם עכשיו, שעכשיו באה חובתם לסייע לעם הפלסטיני. עכשיו באה חובתם להוציא לדרך אינתיפאדה אסלאמית ערביה מהאוקיינוס לאוקיינוס, כתמיכה בירושלים הקדושה ומסגד 'אל אקצא' המבורך".

ראאד סלאח מאסר בפועל בן גביר ערעור תנועה אסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד