כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפרקליטות לא מאמינה לרב פינטו: פנתה לבית המשפט העליון בבקשה "להתייחס בזהירות רבה לטענותיו"

פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט "להתייחס בזהירות לטענותיו של הרב פינטו" • אם הרב לא ישוב עד מחר, הפרקליטות תדרוש לחלט את הערבויות בסך 3 מיליון שקלים • פרקליטיו: "הרב יגיע מחרתיים"

צילום: דרור עינב, וואלה NEWS
צילום: דרור עינב, וואלה NEWS


פרקליטות המדינה מביעה אי אימון בהתמוטטותו של הרב פינטו: הערב (ד'), פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה "להתייחס בזהירות רבה לטענותיו".

כזכור, נדחה שוב מועד חזרתו של הרב יאשיהו פינטו לישראל לשם דיון בערעור שהגיש על הרשעתו במתן שוחד, כאשר לפי טענת פרקליטיו התמוטט הרב במטוס. אך בפרקליטות פנו הערב לבית משפט העליון, בבקשה שלא להאמין לרב פינטו.

"דומה כי המשיב ממשיך בדרכו לבקש שוב ושב לדחות חזרתו לארץ בלא הבאת מסמכים רפואיים משכנעים כלל ועיקר", כתב יוסף אש, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה לבית המשפט העליון.

עוד הוא מוסיף, כי מצבו הרפואי של הרב פינטו אינו ברור מהמסמכים שצורפו "ובוודאי שאין בהם קביעה מנומקת שהמבקש אינו יכול לטוס. עוד יוער", מוסיף הפרקליט, "כי דבר התעלפותו של המבקש מצויין במסמך מיום 26/10/2015 כאנמנזה (מפיו של המבקש) ללא כל אסמכתא נוספת".

בעקבות כך, מבקשים בפרקליטות מבית משפט העליון "להתייחס בזהירות רבה לטענות המבקש".

בסיום התגובה מבקשים מבית משפט העליון להורות לרב פינטו לשוב ארצה עד מחר (ד'), ובאם יימנע מכך, הפרקליטות מבקשת לחלט את הערבויות בסך 3 מיליון ש"ח שהופקדו לצורך ביטול צו עיכוב היציאה מישראל.

פרקליטו של הרב פינטו, עו"ד אביגדור פלדמן אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "הוא יצא מחר וכנראה יגיע מחרתיים בבוקר" יום חמישי. לכאורה בכך הוא יאחר את מועד החזרה כדרישת הפרקליטות, על אומר פרקליטו "זה לא אחרי המועד".

יהושע מור יוסף, דוברו של הרב מסר כי הרב צפוי לצאת מארצות הברית לישראל "כדי לכבד את החלטת בית המשפט, כפי שנהג בעבר כלפי החלטות בית המשפט. הרב יגיע ארצה על מנת לקדם את הערעור שהגיש לבית המשפט העליון. חסידיו נערכים לקבלת פני רבם ביום חמישי באשדוד".

לדבריו, מצבו הבריאותי של הרב עדיין אינו טוב והרב מחובר לנקז."הרב שהה לאחרונה בניו יורק מקום מגוריו לטפל במחלתו. אנו תפילה שמצבו הבריאותי לא יורע עוד, בשל הפסקת ההליכים הרפואיים שהחל בהם בבית החולים בו טופל עד כה".

אתמול (ב') בשעה 16:00 היה אמור להיערך דיון בבית משפט העליון בפני השופט נועם סולברג, בעניינו של הרב פינטו. אולם לדברי דוברו יהשוע מור יוסף: "בפתח המטוס הרב איבד את הכרתו ואנשי אל על הזמינו מיד אמבולנס שפינה את הרב לבית החולים הסמוך לשדה התעופה קנדי".

כזכור, הרב פינטו הורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי משפט והוא נידון לשנת מאסר. עם זאת הרב טרם החל לשאת את עונשו בשל הערעור שהגיש לבית המשפט העליון.

הרב לקה בגידול נפוץ יחסית, שאינו מסכן חיים והוא יצא לטיפול בחו"ל לשם עריכת ניתוח חדשני באמצעות רובוט, טיפול שפותח בארצות הברית והמאפשר חזרה לחיי שיגרה במהירות.

נגד הרב הוצא צו איסור יציאה מהארץ אך השופטת ענת ברון קיבלה את הצעתו של פינטו לאפשר לו לצאת לחו"ל בערבות. טרם נסיעתו לטיפול רפואי בחו"ל, הפקיד הרב פינטו 3 מיליון ש"ח בקופת בית המשפט, לשם הבטחת חזרתו ארצה.

הרב משה פינטו פרקליטות חילוט ערבויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד