י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שמשון אלבוים בראיון: "ההפגנות זו רעה חולה - אין הנהגה בעם ישראל"

הרב שמשון אלבוים שעלה הבוקר להר הבית בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' על רקע הסערה: "יש מאבק של הסיטרא אחרא על ההר והתקשורת החרדית מלבה את העניין" • על הוראת רבו האדמו"ר מבעלזא: "זה עניין אישי"

חרדי בהר הבית צילום: פלאש 90
חרדי בהר הבית צילום: פלאש 90


"ההפגנות זו רעה חולה - גם נגד הרב שטרנבוך הפגינו", כך אומר הערב (ג') שמשון אלבוים מפעילי העלייה להר הבית, בשיחה ל'בחדרי חרדים'. אלבוים גם מסרב להתייחס להוראת הרבי מבעלזא לבני המשפחה שלא לעלות להר הבית.

אמש, לאחר שפורסמו תמונות בהם נראה הרב יוסף אלבוים עולה להר הבית, התקיימה הפגנה אלימה מול ביתו, כפי שתועד ב'בחדרי חרדים'. בעקבות התפוצצות הפרשה גם הורה האדמו"ר מבעלזא לראשי החסידות כי במידה ובני המשפחה ימשיכו לעלות אל הר הבית הם יסולקו משורות החסידות.

שמשון אלבוים סירב להתייחס להוראה ואומר: "אלו דברים אישיים ביני לבין החסידות זה כמו דברים בין איש לאשתו",

אלבוים לא גם לא מתרגש מההפגנות מול ביתו ואומר: "הפגנות לא ישנו את דעתי. גם הפגינו נגד הרב שטרנבוך בנושא הקברים בבית שמש, האם הוא שינה את דעתו? לא הוא לא שינה, ההפגנות זו רעה חולה אין הנהגה בכלל ישראל, ולכן איש היישר בעיניו יעשה.

"אתה רואה מה קורה היום בציבור החרדי", התלונן, "התקשורת החרדית מלבה את העסק והתקשורת החילונית ניזונה מזה והם מעלים את זה על ראש שמחתם".


ההפגנה אמש. צילום: קובי הר צבי


בהתייחס למה שהוא מכנה הסתה נגד בני המשפחה הוא אומר: "זה מעודד ומחזק את הפגיעה באבי הרב יוסף יחיאל אלבוים ונקווה שייצא מזה רק טוב והרבה דרכים למקום".

הבוקר עלה הרב שמשון להר הבית כשהוא חמוש במצלמה והסביר: "יש על הר הבית מאבק עם הסיטרא אחרא. מלחמת המצלמות היא חלק ממלחמות שנות ה-2000 ותפקיד המצלמות עושה את עבודתו, אני ודאי לא מצלם את עצמי יש לי מספיק תמונות שם".

והוא חותם: "יהי רצון שנזכה לעלות לרגל עם כל ישראל אחינו אמן".

הגר"ע אישר לעלות להר

ראיון עם אלבוים. באדיבות: רדיו קול חי

בראיון למהדורה המרכזית ברדיו קול חי עם אבי מימרן, התייחס לפסק ההלכה של הגר"ע יוסף זצ"ל נגד העלייה להר הבית ואמר: "הרב עובדיה פסק נגד עליה המונית להר הבית אך התיר עליה של יחידים שמטרת עלייתם נבדקה בידי הרב ונמצאה מכובדת".

הוא הוסיף: "התייעצתי בעצמי עם גדולי הדור שאמרו כי אדם שילך לרב ויקבל ממנו אישור פרטני לעלות להר הבית, יותר לו לעלות".

תוך כך, בעקבות הפגיעה ברב יוסף אלבוים קוראים נאמני הר הבית לחרדים להגיע למפגן כוח ומתכוונים להגיע ליעד של 100 אברכים ובחורים חרדים שיעלו אל ההר.

עם זאת, כאמור, הערב הגיעה הוראה מהאדמו"ר מבעלזא שלא לעלות אל ההר והוא הסביר: "חוץ מהאיסור ההלכתי הקיים בנושא, יש כאן התגרות באומות ובתקופה כזו קשה לעם ישראל, מי יכול לקחת אחריות ולעשות דברים אלו, ובאם ימשיכו לעלות להר הבית, ילדיהם לא יוכלו להתחנך במוסדות החסידות על כל המשמע מכך".
שמשון אלבוים הר הבית בעלזא מצלמות סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד