כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

גפני מסבך את ביבי: שביתה בגליל

יומיים אחרי שגפני ניצח את סמוטריץ' בוועדת הכספים, הוכרזה שביתה כללית בצפון: "פוגעים בפריפריה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


גפני מסבך את ביבי: יומיים אחרי שגפני ניסח את מיתווה מפת ההטבות החדש, פורצת שביתה בגליל העליון.

תחת הכותרת 'פוגעים בפריפריה', הוכרזה הבוקר (ד') שביתה בעיריות בנהריה, מעלות תרשיחא ועכו, וביישובים מזרעה, כפר ורדים ובית ג'אן, במחאה על הככונה להפחית את שיעור הטבות המס ביישובים הללו.

במועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף החליטו לא להשתתף בהשבתה עם זאת, שישה יישובים במטה החליטו לחרוג מההחלטה ולשבות, כולל: ראש הנקרה, אדמית, חניתה ואילון והמושבים לימן ובצת.

המועצות המקומיות שבתו ובחלק מהיישובים לא לא נשלחו הילדים לבית הספר.

ההשבתה פרצה כמחאה על המתווה החדש שגיבש יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בהתנגדותו של בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי. על פי המתווה החדש צפויה ירידה בשיעור הזכאות מ-11 אחוזים ל-9 אחוזים בחלק מהערים.

אתמול הפתיע שר החינוך נפתלי בנט והודיע כי הוא תומך בתוכנית הטבות המס של יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני. "אני תומך לחלוטין בהצעה שעל הפרק, צריך להעביר אותה, ההצעה שגפני קידם, בלי שינוי", הודיע בוועדה.

ב'ישראל היום', טוענים, כי שוב ידיעות אחרונות פותח בקמפיין נגד ביבי: "נוני מוזס", כך לפי טענת פרשן ישראל היום, אציק סבן, "פתח בקמפיין הפעם "חברתי", הנושא שנבחר היה "מקצצים לפריפריה." שיהיה ברור: אף אחד לא אוהב שמקצצים לו בהטבות, ובצדק. אבל צריך לראות את המהלך בפרופורציה, וכפי שהוכח כבר בעבר, "ידיעות אחרונות" לא נותן לעובדות להסיט אותו ממטרתו".
כלכלה יישובים גפני נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד