ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ההסתה חוזרת: "תיקון חוק הגיוס - סחטנות"

ב'ישיבת חירום' של 'יש עתיד' ופעילי 'שיוויון בנטל' סוכם על יציאה למאבק משותף: "הציבור ישן ולא יודע מה קורה" • צפו

צילום: אבי שיף
צילום: אבי שיף


יש עתיד וחידוש מאחדים כוחות למאבק ציבורי נגד הניסיון לתקן את חוק הגיוס: הבוקר (ד'), נערכה ישיבת חירום של חברי הכנסת מ'יש עתיד' עופר שלח ויעקב פרי בעקבות קידום מווה תיקון חוק הגיוס.

למרות שלישיבה הוזמנו כל חברי האופוזיציה, פרי ושלח השתתפו בה וכן נציגי עמותת חידו"ש

ח"כ יעקב פרי שעמד בראש ועדת השרים שדנה בחוק הגיוס פתח את הישיבה ואמר "בשבוע האחרון שמענו כי הסיעות החרדיות מתכוונות לשים אולטימטום לממשלת ישראל לשנות את חוקי השוויון בנטל. הם תנאי להשתתפות או העברת תקציב המדינה וזה ציפור נפשי. עדיין קוראים לזה שינוי אבל לטעמי זה הולך לכיוון של ביטול החוק".

פרי הוסיף "חשבתי שאנחנו נארגן ונוביל איזה שהוא קול קורא". פרי אף הציע לארגן עצרת ציבורית בעניין.


צילום: אבי שיף

ח"כ עופר שלח חבר ועדת שקד אמר בישיבה: "היו ידיעות על צוות במשרד הביטחון שעוסק בשינוי. ועכשיו הם מדברים עם שרת המשפטים איילת שקד אז אולי כמו שח"כ פרי אומר מדברים על ביטול החוק לגמרי".

שחר אילן סמנכ"ל חידו"ש אמר בישיבה: "מי שאחראי במאבק אם יפרוץ זה החזירות של המפלגות החרדיות. אין שום צורך במאבק. הניסיון לגרום שלא יהיה סנקציות הוא שגורם למאבק. המטרה כרגע זה לגייס את דעת הקהל לדבר על צעדים הפגנות עצומות מחאה רק שהם ידעו. כי כרגע הוא מורדם הוא לא יודע שיש בכלל בעיה".

הצדדים סיכמו על שיתוף פעולה בעניין ופרי הודיע כי: "יש עתיד יחד עם הארגונים למען השוויון בנטל יוצאים למאבק. למאבק נגד הסחיטה של המפלגות החרדיות במגמה לשנות עד כדי ביטול את חוקי השוויון בנטל. זוהי סחטנות פוליטית, זוהי פגיעה באחד מהחוקים היותר ערכיים והיותר חשובים למדינת ישראל במיוחד בימים האחרונים. מדובר בחוק שהביא כבר לפירות חיוביים".
שיף כנסת חידוש אילן שחר יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד