ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הפר משמעת והסתנן להר הבית: "סוף נתניהו לאבדון"

חבר הכנסת באסל גטאס התגנב להר הבית בניגוד להוראת ראש הממשלה והמערכת הפוליטית סוערת: "ברית מטורללים"

הפר משמעת והסתנן להר הבית: "סוף נתניהו לאבדון"




חברי הכנסת הערביים ממשיכים להתסיס: חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה הערבית המשותפת, עלה הבוקר (ד') להר הבית בניגוד להוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הצלחתי להיכנס לתוך מסגד אלאקצא", אמר, "למרות החלטת נתניהו למנוע מהח"כים הערבים להיכנס לחרם אלשריף. אני פה כדי לומר לנתניהו שאין לו ריבונות בירושלים וגם לא באלאקצא, ואתה והכיבוש שלך לא שולטים במקום ולא תמנעו מעמנו לקיים את זכותנו בתפילה ובביקור באלאקצא.

"הכיבוש ואתה (נתניהו) סופכם לאבדון. והמקום הקדוש הזה ישאר אתר תרבותי ערבי אסלאמי בלבד".

משטרת ירושלים מסרה: "אנו מיישמים את החלטות הממשלה בנוגע להר הבית ועושה הכול על מנת להבטיח שהמבקרים והמתפללים בהר הבית ישמרו על קדושת המקום ויתנהגו באופן מכובד ואחראי במרחב הציבורי הקדוש והרגיש".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב: "חברי כנסת שמסתננים להר הבית כחלק מפרובוקציות, הם חברי כנסת בזויים בעיני שיוצרים הסתה, שאולי תוביל לרצח חפים מפשע".

יחד עם זאת, ציין השר, כי "לאחר שיחלוף גל הטרור הנוכחי, אין לשלול מנבחרי ציבור את הזכות לעלות להר הבית, זה לא פחות מזכויות אחרות הנוגעות לחופש במדינת ישראל כמו חופש הפולחן וכדומה".

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג הגיב: "זה נסיון להגביר את הלהבות של הטרור בארץ. שוב הוא מלבה אש זרה ומיותרת בתקופה כל כך רגישה. זה חמור מאד שראש הממשלה ממצמץ בקיום ההוראה לאסור על פוליטיקאים לעלות על הר הבית. סגנית השר חוטובלי וסגן השר בן דהאן בהתבטאויות חמורות על הר הבית וח״כ גטאס בעלייתו על ההר מסכנים את ביטחון ישראל וראש הממשלה עומד מן הצד. ישראל צריכה היום מנהיג. לא ראש ממשלה חלש".

חבר כנסת יואל חסון הגיב: "באסל גטאס הוא פירומן משוגע שמונע בעיקר מהרצון לראות את שמו מככב בכותרות. ברית הפירומנים שנכרתה בין גטאס לחוטובלי מסכנת את השקט האזורי והשלכותיה עלולות להצית את המזרח התיכון. המחנה הציוני מציע כבר מתחילת גל הטרור לנקוט בגישה אחראית ומרגיעה, על ידי הימנעות ממעשים פזיזים ומציאת מנהיגות שתדע להחיל רגיעה בשטח במקביל לחזרה לשולחן המשא ומתן".

צפו: נתניהו מגיב לגטאס
הר הבית כנסת ירושלים נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד