ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרקליטי הרב פינטו חוששים שייעצר עם הגעתו לארץ

הפרקליטות דורשת מבית המשפט לחלט את הערבויות שהפקיד הרב פינטו, שלא עלה לטיסה ביום שני • עורך דינו של הרב טוען: הוא ינחת בארץ מחר, העיכוב - מפאת מצבו הרפואי • הפרקליטות: "יש להתייחס בזהירות רבה לטענותיו"

צילום: דרור עינב, וואלה NEWS
צילום: דרור עינב, וואלה NEWS


בעקבות אשפוז הרב בטרם הטיסה - בסביבתו של הרב פינטו חוששים שייעצר עם נחיתתו בארץ, בשל האיחור בחזרה ארצה, ומבקשים מבית משפט העליון הארכת מועד מפורשת "על מנת למנוע עיכוב בשדה התעופה".

לעומת פרקליטי הרב, בפרקליטות מתעקשים על קביעה כי מדובר באיחור לא מתבקש של הרב, ואף ציינו את חוסר האמון שהם רוכשים לטענותיו בעניין בריאותו. בבקשה שהגישו אתמול (ג') הם מבקשים לחלט את סכום ה-3,000,000 ש"ח שהופקדו בערבות, ולהעבירם לקופת המדינה באם לא ישוב עד היום - יומיים לאחר המועד שקבע ביהמ"ש.

פרקליטו של הרב יאשיהו פינטו פנה הבוקר לבית משפט העליון והודיע כי מחר (ה') בשעה 16:20 צפוי הרב לנחות בישראל. כאמור, הפרקליטות מבקשת לחלט כבר היום את הערבויות. הדיון הבא נקבע לעוד שבועיים וחצי, בד' כסלו.

עו"ד אביגדור פלדמן שמייצג את הרב, הגיש היום בקשה לבית משפט העליון בה ביקש להאריך את ביטול צו עיכוב היציאה מישראל עד ליום חמישי, אז צפוי הרב לשוב ארצה - על מנת שהרב לא ייעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

כזכור, הרב פינטו שהורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט ונידון לשנת מאסר, הגיש עירעור לבית משפט העליון. בעקבות מצבו הרפואי כפי שהציג בבית המשפט, השופטת ענת ברון קיבלה את הצעתו לאפשר לו לצאת לטיפול רפואי בחו"ל למשך שישה שבועות תוך הפקדה של 3 מיליון ש"ח בקופת בית המשפט, לשם הבטחת חזרתו ארצה.

בשבוע שעבר נערך דיון לבקשת פרקליטי הרב שביקשו להאריך את תוקף ביטול עיכוב היציאה מישראל בנימוק של המשך טיפול רפואי, אך השופט נועם סולברג לא נעתר לה. הרב היה צפוי לשוב לישראל עד תחילת השבוע, וביום שני בשעה 16:00 היה אמור להתייצב לדיון בבית המשפט אותו ביקש על מנת לערער על גזר דינו, אולם לדברי פרקליטו בפתח המטוס הרב איבד את הכרתו ואנשי אל על הזמינו מיד אמבולנס שפינה את הרב לבית החולים הסמוך לשדה התעופה.

אתמול, יממה לאחר שהרב היה צפוי לשוב ולהתייצב בישראל, פנו בפרקליטות המדינה לבית משפט העליון וכתבו - "דומה כי המשיב ממשיך בדרכו לבקש שוב ושב לדחות חזרתו לארץ בלא הבאת מסמכים רפואיים משכנעים כלל ועיקר". עוד הוסיפו, כי מצבו הרפואי של הרב פינטו אינו ברור מהמסמכים שצורפו, "ובוודאי שאין בהם קביעה מנומקת שהמבקש אינו יכול לטוס".

ומה לגבי מה שאירע במטוס? "דבר התעלפותו של המבקש מצויין במסמך מיום 26/10/2015 כאמנזה (מפיו של המבקש) ללא כל אסמכתא נוספת".

בפרקליטות ביקשו שהרב פינטו ישוב ארצה עד היום (ד'), ובאם לא, שבית המשפט יחלט את הערבות שהופקדה בסך 3 מיליון ש"ח, שהופקדו לצורך ביטול צו עיכוב היציאה מישראל. עוד ביקשו מבית משפט העליון - "להתייחס בזהירות רבה לטענות המבקש".

יהושע מור יוסף, דוברו של הרב מסר אתמול כי מצבו הבריאותי של הרב עדיין אינו טוב והרב מחובר לנקז. "הרב שהה לאחרונה בניו יורק מקום מגוריו לטפל במחלתו. אנו תפילה שמצבו הבריאותי לא יורע עוד, בשל הפסקת ההליכים הרפואיים שהחל בהם בבית החולים בו טופל עד כה".

הרב פינטו הרב והניצב פרקליטות שובה ישראל טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד