י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הערעור התקבל: חגי עמיר ישוחרר ממעצר

על אף הדברים שכתב כנגד הנשיא ריבלין, ועל אף "עברו הרלוונטי" כלשון השופט - הערר התקבל ועמיר האח שוחרר לביתו

חגי ביציאה מהכלא. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90
חגי ביציאה מהכלא. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90


הערעור התקבל - השופט נעתר לערר והחליט לשחרר את חגי עמיר למעצר בית עד שני הבא בהפקדה של 3,000 ש"ח, וערבות בסך 20,000 ש"ח.

עו"ד ארי שמאי פרקליטו של עמיר טען כי אף אם דבריו מקוממים, וגם הינו בעל עבר פלילי רלוונטי, אין לראות בשני נתונים אלה ככאלה המצדיקים את המשך מעצרו לצרכי חקירה. לעומת זאת נציגת המשטרה עו"ד רפק שרה יעקובוף סמכה ידיה על החלטת בית משפט הבוקר.

"אותם דברים שפרסם העורר, אכן מקוממים, ובהינתן העובדה כי מדובר במי שהוכיח בעבר במעשיו את שהוכיח", אמר השופט שגיא והתייחס לכך שריצה 16 שנות מאסר בגין מעורבותו בתיכנון רצח רבין.

"ברור כי יש להתייחס לדברים במלוא הרצינות. מסוכנות קיימת אפוא בהינתן השילוב שבין הדברים הכתובים לבין עברו הפלילי של העורר. יחד עם זאת, השאלה הנוספת הצריכה לענייננו כעת, היא האם קיימות פעולות חקירה המצדיקות את המשך מעצרו של העורר, או שמא החקירה נמצאת בסיומה".

השופט בני שגיא אמר כי אותה פעולה שהמשטרה רוצה לבצע ובעקבותיה דורשת הארכת מעצרו, "דומני כי מדובר בפעולה פשוטה, אשר ניתן לבצעה תוך מספר שעות". בעקבות כך פסק "מצאתי לקבל את הערר באופן שאורה על שחרורו של העורר החל מהיום בשעה 20:00".

כזכור, הבוקר הוארך ביממה מעצרו של חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, בעקבות פוסט שפרסם נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין. "מדובר במעצר פוליטי, ואני לא מצטער על דבריי", אמר חגי. עורך דינו של עמיר, ארי שמאי, תקף את בית המשפט ואמר כי מדובר בקריאה נגד מדינה דמוקרטית. "מדובר באדם רודף שלום ולא אלים שאין סיכוי שמחר ייקח נשק וינסה להגיע לרובי ריבלין".

כבר אתמול אתמול נחקר עמיר באזהרה בעקבות פרסום פוסט תגובה בפייסבוק נגד נשיא המדינה, שכתב כי לעולם לא יחון את יגאל עמיר שרצח את רבין. "מדובר בדברים לגיטימיים" טען בחקירתו, ונעצר.

השופט ירון גת אמר כי קיים חשד סביר להסתה בפוסט שכתב, "כששמים לב לעבר הפלילי המכביד, לאווירה הציבורית המתוחה, להתלהמות חסרת הרסן ברשתות החברתיות ולניסיון העבר הכואב של ישראל בכל הנוגע לאיומים על אישי ציבור - אני סבור שבשלב הזה נשקפת מהחשוד מסוכנות".

חגי, פרסם אתמול פוסט בפייסבוק, בתגובה לדברי הנשיא ראובן ריבלין: "כל עוד אני נשיא מדינת ישראל, הרוצח יגאל עמיר לא יצא לחופשי". חגי אמיר אחיו של יגאל שהורשע ברציחתו של רבין, לא נותר חייב והגיב: "ריבלין הוא פוליטיקאי חנפן, לא הוא קובע אם אחי ישתחרר או לא, רק הקדוש ברוך הוא קובע, כפי שהוא קבע שרבין יתפגר למרות שריבלין וחבריו לא ממש הסכימו".

עוד הוסיף חגי וכתב - "יגיע הזמן שהוא (הקב"ה) יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מעולם כפי שסדום חלפה בשל הפשעים שהם ביצעו במסגרת החוק נגד בני עמם. והיום הזה כבר לא רחוק".
חגי עמיר רבין הסתה ריבלין יגאל עמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד