י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכנסת הצביעה פה אחד על הצעת ח"כ בן צור

הגומל לחייבים טובות - אושרה הצעת החוק של ח"כ יואב בן צור מש"ס להקפאת ריבית לבעלי חובות המשלמים את חובם

ח"כ יוב בן צור, פלאש90
ח"כ יוב בן צור, פלאש90


אור בקצה המנהרה - מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית היום (ד') פה אחד את הצעת החוק של יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור שקובעת, כי במידה והחייב החל לשלם את חובותיו לפי פריסה שנקבעה לו ע"י רשם ההוצאה לפועל, מאותו זמן ריבית הפיגורים תוקפא והוא ישלם רק את הסכום הנקוב בשטר או סכום התביעה, בתוספת הפרשי הצמדה בלבד.

הצעת החוק ("תיקון לחוק הוצאה לפועל – ביטול ריבית הפיגורים לחייב משלם", התשע"ה–2015) באה לתקן מצב בלתי נסבל, בו חייבי התשלומים מוצאים את עצמם משלמים סכום חודשי עבור קרן החוב, כאשר הריבית החודשית כפולה מאותו סכום, וכך המוטיבציה שלהם לעמוד בצו התשלומים שואפת לאפס כאשר אינם רואים תקווה לסיים אי פעם את סאגת החובות ולצאת ממצוקתם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי תכלית סנקציית הריבית היא לתמרץ חייבי הוצאה לפועל לפעול לתשלום חובם וכן תכלית עונשית בגין פיגור בתשלום חוב פסוק. "שעה שתכלית זו לעיתים אינה מושגת כאשר החייב העומד בצו התשלומים שנקבע בתיק נמצא במרוץ מתמיד אחר תשלום החוב התופח יתר על גובה התשלום, נותר הוא בעל חוב לעד.

"מוצע אם כן, כי חייב אשר קיבל צו תשלומים ועומד בו בהתאם להחלטת רשם ההוצאה לפועל ישלם את חובו תוך הצמדתו למדד המחירים לצרכן ושמירה על ערך סכום החוב בהתאמה. היה והשתמט החייב מתשלום החוב תחול עליו ריבית הפיגורים בנוסף להצמדה בהתאם לתכלית האמורה".

הצעת החוק זכתה מיד לתמיכה רחבה בכנסת, אליה הצטרפו חברי כנסת מכל סיעות הבית, ביניהם הח"כים נורית קורן, משה גפני, קסניה סבטלובה, אורי מקלב, שלי יחימוביץ, יעקב פרי ואחרים. ההצעה קיבלה את אישור ועדת השרים לחקיקה, אושרה בקריאה טרומית וצפוי להיות מאושר סופית בקריאה שניה ושלישית.

יוזם ההצעה ח"כ יואב בן צור אומר, כי הוא שמח שהצעתו זכתה לתמיכה רחבה בקרב חברי הכנסת וכי מדובר בחוק חברתי מן המעלה הראשונה. "מדובר בתיקון חשוב, הכרחי ובגדר מציל חיים, עשרות אלפי אזרחים שנקלעו לחובות מתהלכים בעיניים כבויות ואינם רואים מוצא למצבם הקשה בשל נטל הריבית הרובץ על כתפיהם ושאינו מסתיים.

"חשוב מאד לתת להם תקווה ולסייע להם לצאת לחיים חדשים ע"י הקפאת הריבית בזמן שהם משלמים את חובותיהם. ש"ס חרתה על דגלה את העזרה והדאגה לציבור המוחלשים והשקופים, וכאן מדובר בשקופים אמתיים שנרמסים תחת גלגלי הבירוקרטיה האטומה והמערכת המשפטית הנוקשה, כאשר איש לא בא לעזרתם", אמר ח"כ בן צור, והוסיף, כי גם מבחינת החברות הנושות מדובר בהצעה טובה המחלצת את תשלומי חובותיהם שהיו אבודים הלכה למעשה ולא ממומשים.
יואב בן צור ש''ס כנסת בעלי חובות ריבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד