כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סכנה לחוק הגיוס ולשלמות הקואליציה: חבר הכנסת דיכטר משתף פעולה עם 'יש עתיד'

פרסום ראשון: מתיעוד בלעדי ב"בחדרי חרדים" עולה כי חבר כנסת מהליכוד הביע הסכמה לשיתוף פעולה עם האופוזיציה לסיכול תיקון חוק הגיוס • גורם ביהדות התורה: "על ראש הממשלה לדאוג שחברי מפלגתו יכבדו הסכמים קואליציוניים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


סדק בקואליציה? 'בחדרי חרדים' חושף הערב (ד') תיעוד מתוך "כינוס חירום" שנערך הבוקר בכנסת, על ידי חברי סיעת 'יש עתיד' עופר שלח ויעקב פרי, בו השתתפו ונטלו חלק נציגי 'הפורום לשיוויון בנטל'. מדברים שנאמרו בשיחה עולה כי נציגים מהאופוזיציה באמצעות גורמים הפועלים לגיוס חרדים לצבא, הצליחו לטענתם, ליצור בעיה משמעותית לתיקון החוק, וממילא אולי אף לסדק משמעותי בחומות הקואליציה.

"כינוס החירום" התקיים בעקבות פגישת חברי הכנסת החרדים בתחילת השבוע, עם שרת המשפטים איילת שקד, ישיבה בה דרשו לקדם את אישור החוק במגביל לאישור התקציב, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

במהלך הישיבה הבוקר, הסבירו חברי הכנסת שלח ופרי לנוכחים, כי הם יבדקו מול חברי קואליציה וינסו להשפיע עליהם שלא לתמוך בתיקון חוק הגיוס.



בתיעוד המצורף, נשמע ח"כ יעקב פרי אומר: "עופר שלח ואני נדבר עם גורמים שונים בקואליציה". נציגת הפורם לשיוויון בנטל משיבה "דיברתי הבוקר עם אבי דיכטר, ישבתי איתו הבוקר על הנושא הזה, הוא כן יהיה מוכן להתגייס. הבטחתי לו שנעדכן אותו קצת יותר במה קורה", הנציגה אף מציינת כי הוא ביקש ממני פרטים מעשיים: "הוא ביקש טיוטה, ואין לי מה לתת לו. אתה יכול לדבר איתו". ח"כ פרי משיב "אין בעיה. עופר ואני נדבר עם הדמויות שהוזכרו כאן, ו(גם עם אלו) שלא הוזכרו וננסה גם במישור הזה".

יצויין כי הצעה לשיתוף פעולה עם ח"כ אורן חזן נפסלה על הסף - נציגה אחרת של 'הפורום לשיוויון בנטל' אמרה "ח"כ אורן חזן הביע עניין רב בנושא", חברתה השיבה: "עד כאן, יש נושאים שלא מתחברים אליו". נציגי הפורום לשוויון בנטל שהשתתפו בישיבה ואמרו את הדברים הם זהרה ברגר צור ומירי בראון.

גורם בקואליציה הביע בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' תקווה, שח"כ דיכטר יתמוך בתיקון החוק המתגבש בימים אלו. הגורם הוסיף כי הבעייתיות עם דיכטר היא מהיבט המשמעת הקואליציונית, כאשר "דיכטר לא מחזיק בתפקיד, אי אפשר יהיה להעניש אותו משמעותית בספסלי הקואליציה".

מעיון קל בעברו של ח"כ דיכטר עולה כי כבר לפני ארבע שנים, כששימש ח"כ מטעם מפלגת קדימה, הביע תמיכה ברעיון הסנקציות הפליליות. על פי דיווח בערוץ 7, דיכטר "שוחח עם כמה מחברי סיעתו אודות עמדתם על הצעת החוק המתגבשת בועדת פלסנר כחלופה לחוק טל. חבר הכנסת דיכטר הבהיר לבני שיחו כי בכוונתו לתבוע שבהצעת החוק המתגבשת לחלופת חוק טל יקבעו גם סנקציות אישיות כנגד משתמטים מגיוס.

"חבר הכנסת דיכטר קבע כי סנקציות שיופנו כלפי המוסדות המגבים את המשתמטים ולא כלפי המשתמטים עצמם, כפי שהוצע בשבוע שעבר, לא יוכלו להחליף את הסנקציות האישיות בשום פנים ואופן.

"אחריות אישית וסנקציות אישיות הם סימן השוויון הממשי ביותר שמדובר בחובת שירות, הן לחרדים והן לאחרים", קבע אז דיכטר.

עוד הוסיף אז דיכטר והבהיר כי אינו רואה מצב בו הסעיף המתייחס לסנקציות כלכליות על המשתמטים יישאר מחוץ למתווה החוק: "בכל הצעות החוק הנמצאות על שולחן הכנסת, כולל הצעת חוק "שירות המדינה" שיזמתי, נמצא סעיף המתייחס לסנקציות אישיות על המשתמטים – רה"מ חייב להבין, אין אפשרות אחרת, החוק לא יעבור אם סעיף הסנקציות האישיות לא ייכלל בו".

פנינו ללשכתו של ח"כ אבי דיכטר, אך עד עתה טרם נמסרה תגובה. לכשתובא, נפרסמה.

גורמים ביהדות התורה הגיבו הערב לפרסום ב'בחדרי חרדים': "אם לא יהיה רוב בהצבעה על חוק הגיוס לא יהיה רוב בהצבעה על התקציב. על ראש הממשלה לדאוג שחברי מפלגתו יכבדו הסכמים קואליציוניים".
דיכטר גיוס קואליציה אופוזיציה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד