י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל מה שרציתם לדעת על "בכל צער וצער"

השיר הזה לא מפסיק להתנגן בכל מקום אליו תלכו בחודש האחרון - יצאנו לברר עבורכם מעט על "בכל צער וצער". תראו מה גילינו וצפו בביצוע מקסים של יוצר השיר

כל מה שרציתם לדעת על "בכל צער וצער"
יחצ


כמעט כרגיל, הדברים הטובים מארצות הברית מגיעים לישראל - באיחור. זה מה שקרה עם הלהיט של מוטי אילוביץ "בכל צער וצער". הוא עדיין לא בן שלושים, מתגורר בבורו-פארק ומשתייך לסאטמער - אבל השיר שלו לא יוצא לנו מהלב כבר שבועיים. עכשיו גם אתם תכירו, את השיר ואת מוטי.


מוטי בביצוע אקוסטי ל'בכל צער'

האלבום הראשון של אילוביץ "מחשבות" יצא לפני ארבעה חודשים - עם הרבה אומץ, הלך אילוביץ על צעד אמיץ ונדיר: כבר באלבום הראשון שילב כמה שירים באידיש, עבד עליו לבד, בלי הרבה שמות גדולים סביבו ובלי עיבודים בומבסטיים.

למרות כל הנתונים שלכאורה אמורים להביא אותנו למסקנה על אלבום חלש, אילוביץ הפתיע בענק - הוא הנפיק אלבום שחורך את אוזני החסידים ב'בורו' ו'וילי' כבר ארבעה חודשים. גם אתם, אם תאזינו לו, לא תוכלו להישאר אדישים - בכל שיר תשמעו את הלב שלו, העיבודים המינימלסטים תורמים דווקא לזה שלאוזן קל להתחבר לשיר עצמו, ולחניו שוברים מוסכמות של כל מה שהכרנו עד היום - התוצאה מקסימה.



שלושה, אולי אפילו ארבעה להיטים, ('קדשנו וי אזוי', 'האדרת והאמונה', וכמובן 'בכל צער') די היסטריים יצאו מאלבום של איש אחד, הם מנוגנים כמעט בכל חתונה ואירוע בחודשים האחרונים בארצות הברית.

ובחודש האחרון - גם כאן. לפני חודש זיהינו ב'בחדרי' את הפוטנציאל הענק בשיר הזה, והוא הפך ללהיט הרגש הכי חזק נכון לעכשיו בעולם הישיבות. "בכל צער וצער" הפך ללהיט בארץ - הרבה בזכות הכוכב הענק מוטי שטיינמץ שמבצע אותו בכל ערב ובכל אירוע בו הוא מוזמן להופיע.

חייבים להודות שבשדה הלחנים אנו לא מבשרים כאן בשורה חדשה אודות אילוביץ. שורה ארוכה של אמנים חסידיים כליפא שמעלצר, ישראל ורדיגר, שלוימי טויסיג, דוד גבאי, שלומי דסקל, בערי וובר ושימי אנגל - כבר רכשו ממנו לחנים בעבר. הוא גם מתפקד כ'גראמער' - חורז חרוזים באידיש, ב'מצוה טאנץ' בחתונות חסידיות - אבל הנפקת להיט בסדר גודל כזה, זו לו הפעם הראשונה.

מילות השיר:
אל, אל תירא כי עמך אני (ישעיהו מא. י)
מיין טייער קינד, וואו דו ביסט נאר וואו
אמר הקדוש ברוך הוא
אל, אל תירא כי עמך אני
מיין טייער קינד, וואו דו ביסט נאר וואו
:אמר הקדוש ברוך הוא

בכל צער וצער -אוי אוי- שיש לישראל אני, אני עמהם (אליהו רבא, יח)
בכל צער וצער - אוי אוי- שיש לישראל אני, אני עמהם
אני עמהם בכל צער וצער. אני עמהם בכל צער וצער
אני עמהם בכל צער וצער. אני עמהם בכל צער וצער

אויפ'ן הארץ אזויפיל ווייען
מיין קינד איך הער דיך שרייען
ווייל איך שטיי נעבן דיר און איך וויין
דו זאלסט קיינמאל נישט מיינען
אז נאר דו טוסט וויינען
ניין, מיין קינד, ביסט קיינמאל נישט אליין

מוטי אילוביץ בכל צער וצער להיט מוסיקה חסידית אידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד