כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מקלב נגד אונסק"ו: "מדובר בהאשמות שווא"

הח"כ הדגלאי במתקפה על ההחלטה הבינלאומית להכיר בקבר רחל ומערת המכפלה כמקומות השייכים לפלסטין

מקלב. צילום: פלאש90
מקלב. צילום: פלאש90


"כשרואים את השורשים שלנו במקומות הקדושים – אומות העולם רוצות להחליש זאת": ח"כ אורי מקלב נאם הערב (ד) במליאת הכנסת, במסגרת הצעה דחופה לסדר שהגיש לנוכח החלטת ארגון אונסק"ו להכיר בהצעה הפלסטינית המגדירה את קבר רחל ומערת המכפלה כאתרים המשויכים לאיסלם וכחלק מפלסטין, תוך שהיא מגנה את התנהלותה של ישראל במקומות הללו.

"כשהם רואים עד כמה המקומות הקדושים חשובים לנו אומות העולם רוצות להחליש זאת ופועלים נגדנו, אבל החלטת אונסק"ו צריכה לחזק אותנו להחזיק במורשת ובשורשים ההיסטוריים העמוקים. קבר רחל לא מעניין אותם, אבל כיוון שהם רואים שאלפי שנים אנו עולים לקברה של רחל אמנו ע"ה, שהשבוע חל יום פטירתה, והם רואים את עשרות האלפים שמגיעים למערכת המכפלה ולכותל המערבי – הם מבקשים לקעקע את ההיסטוריה. בעניין הכותל המערבי הם רק דחו את ההחלטה".

"אין אף אומה אחרת במשך 3,500 שנים עולה לקברי אבות ואמהות האומה. זה מעיד על השורשים של העם היהודי שבהם אנו צריכים להיאחז", הוסיף, "אבל זה רק מחזק אותנו. המדרש אומר ששלוש מקומות בארץ ישראל אין אומות העולם יכולים לענות אתכם ולומר לישראל גזולים הם בידכם: מערת המכפלה שאברהם אבינו קנה בכסף מלא, מקום קבר יוסף בשכם שנקנה בכסף מלא ודוד המלך שקנה את מקום בית המקדש. על אף שהקב"ה נתן לנו את כל הארץ הזאת, בראייתם של אבותינו למרחוק שראו שיטענו 'גזולה היא', ולכן רכשו זאת בכסף מלא. כמישהו כובש ישנם ויכוח, אבל כשרוכשים בכסף מלא – יש על זה קושאן – על זה לא צריך להיות ויכוח.

"ההחלטה על ההצעה הפלסטינית הייתה בארגון שמתיימר להיות ארגון מקצועי וארגון בינלאומי, אבל הוא כנראה יכול לומר על יום שהוא לילה ולשכתב היסטוריה. כשמרבית המדינות תמכו ברוב גורף בהחלטה ההזויה והמקוממת הפוגעת באתרים הקדושים ובהיסטוריה השורשית תוך שהיא מאשימה את ישראל בהתנהלות תוקפנית במקומות הללו, על אף שברור שמדובר בהאשמות שווא, הם גם לא יתנו שום הגנה מול מדינות החפצות בהשמדתנו – ולכן אנו צריכים להעמיק את האחיזה בשורשים ולחזק את המורשת", סיכם מקלב.
מקלב הצעה פלסטינים מקומות קדושים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד