י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'משפחה' מדריך מחבלים: "אל תרצחו חרדים"

קטע בשפה הערבית מעיתון 'משפחה' מחולל סערה: אריה ארליך מסביר לערבים שהחרדים אינם עולים להר הבית

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90


גל הטרור האחרון הפוקד את ישראל מסתמן כקשור לנושא השליטה בהר הבית, ביותר ממקרה אחד התברר כי תמונות יהודים העולים להר הם אלה שדחפו את המחבל לנסות ולרצוח יהודים, כפי שעלה למשל מחקירת הרצח בתחנה המרכזית בבאר שבע.

בעקבות כך, ועקב הסערה שהתחוללה לאחר פרסום עלייתם של בני משפחת אלבוים להר הבית כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', מפרסם הבוקר (ה) העיתונאי אריה ארליך בעיתון משפחה מאמר שבו הוא פונה לערביי ישראל בקטע שלם שמובא בשפה הערבית ובהמשך גם בתרגום לעברית.

לטענתו, במגזר החרדי קיימת התנגדות נחרצת לעליה להר הבית ואף יש איסור כרת על כך, ומשום כך הוא מסיים את הטור בקריאה לערבים שלא לרצוח חרדים, באינתיפאדה בה נדמה כי החרדים הפכו ליעד מרכזי.

הטור זכה לתגובות מעורבות, כך למשל איש הימין ברוך מרזל שהגיב: "עיתון משפחה מוסר, בוגד ונבל ברשות התורה. שהקב"ה יפיל את עיתון הרשע".

אריה ארליך הגיב הבוקר לביקורת וכתב:

1. חובשי הכיפות הפכו לסמלי הג׳יהאד הנוכחי. התנועה האיסלאמית מנסה לצייר את המאבק בגוונים של מלחמת דת וקוראת לתוקפנות נגד בעלי חזות דתית.

2. טורי במגזין משפחה אומר: מלחמת הדת הזו היא הסתה פראית שמקורה בשמועה דמיונית. רוב שומרי המצוות אינם עולים להר הבית, ולו מהסיבה ההלכתית. גם אלה שעולים להר - עושים זאת מתוך תחושה של זיקה היסטורית למקום ולא בשל כוונות מעשיות כלשהן.

3. הטור מנסה - בלא מעט נאיביות, יש להודות - לקרוע את המסכה מעל לתוקפנות הפלסטינית הרצחנית שהולכת עשרות שנים לאחור ולנטרל את ההסתה האסלאמית השקרית.

4. מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי - כנראה לא קרא את הטור. לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו ובחר באופציה השטחית.



אריה ארליך משפחה עיתונאי הר הבית ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד