א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פיגוע דקירה שני בחברון: חייל נפצע קל

פלסטיני הצליח להתקרב לחיילי צה"ל ולדקור אחד מהם - הוא חוסל במקום

פיגוע דקירה שני בחברון: חייל נפצע קל


פיגוע דקירה שני היום (ה') בחברון: מחבל פלסטיני הגיע בשעות הצהרים לבית הדסה בחברון, התקרב עם סכין לעבר לוחמי גבעתי והצליח לפצוע קל את אחד החיילים. החיילים פתחו לעברו באש והרגו אותו.

מוקדם יותר הבוקר, בסמוך לשעה 8:00 אירע פיגוע דקירה נוסף בגזרה, בעמדה שבעיקול 160 בירידה מקריית ארבע למערת המכפלה, לפני המערה. המחבל מהדי אל-מוחתסב בן 22 מחברון דקר לוחם משמר בגבול בראשו ופצע אותו קל, גם במקרה הזה המחבל נורה ונהרג. הלוחם פונה לחדר הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו קל ובהכרה מלאה.

בתגובה לסדרת האירועים היישוב היהודי בחברון דורש שינוי יסודי בתפיסת הביטחון. יש למנוע ממחבלים ותומכיהם להתקרב לשכונות מגורים ולעמדות חיילים. המחבלים משתמשים באוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי ומנצלים את חופש התנועה לביצוע פיגועים. יש להרחיק את מקורות הסכנה כדי לאפשר חיים בבטחון.

ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני: "נזקים של מיליוני שקלים לחקלאים בעקבות מזג האוויר הסוער. יש לפעול למען פיצויים בהקדם".

בתוך כך חל הבוקר שיפור נוסף במצבה של הפצועה מפיגוע הדקירה אמש בצומת גוש עציון. הניתוח לחילוץ הסכין שהייתה נעוצה בחוט השדרה עבר בהצלחה, והיא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק כשהיא לא מונשמת ולא מורדמת.

שפור נוסף חל גם במצבם של ארבעת החיילים נפצעו בפיגוע דריסה בסמוך לבית אומר שבגוש עציון, בכביש 60 המחבר בין הגוש לחברון. החיילים מאושפזים בשערי צדק והחלמתם מתקדמת.

סמל גלעד, לוחם השיריון שנפצע אנושות בפיגוע הדקירה בצומת בית ענון, התעורר אתמול ושב להכרה מלאה ומתקשר עם סביבתו.
פיגוע דקירה חברון מחבל פצוע חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד