כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נפרד ממשרד הכלכלה? דרעי מגדיל את החופשה

הסכם חדש בין ניסנקורן, ברוש ודרעי - השר דרעי במעמד החתימה: "זהו תיקון עוול היסטורי" • צפו בוידאו

נפרד ממשרד הכלכלה? דרעי מגדיל את החופשה


שר הכלכלה אריה דרעי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש חתמו היום (ה) בלשכתו של השר דרעי על הסכם קיבוצי חדש שקובע כי החל מיולי 2016 יועלה מינימום ימי החופשה במשק ל-11 ימים, ומינואר 2017 יעלה ל-12 ימים.



בימים הקרובים בכוונתו של שר הכלכלה דרעי להרחיב את ההסכם לכלל המשק. יש לציין כי כיום מינימום ימי החופשה לעובדים עומד על 10 ימים עבור שבוע עבודה של חמישה ימים, ו-12 ימים עבור שבוע עבודה של 6 ימים.

בהתאם להסכם החדש, עובדים בעלי ותק של עד שנתיים ייהנו מתוספת של 2 ימי חופשה נוספים בשנה על חשבון המעסיק ועובדים בעלי ותק של 4-3 שנים, ייהנו מיום חופשה נוסף על חשבון המעסיק.

בנוסף, דווח כי בהמשך להסכם קודם בין ההסתדרות למעסיקים, ובכפוף להסכם הקואליציוני של ש"ס, מעלה השר דרעי ביום ראשון הקרוב לממשלה לאישור את תיקון שכר מינימום אשר יעלה את שכר המינימום ל-5,300 שקל בחודש החל משנת 2017.

שר הכלכלה אריה דרעי: "מדובר בתיקון עוול היסטורי ומרגע כניסתי למשרד הכלכלה פעלתי מול יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש במטרה להגדיל את מספר ימי החופשה לעובדים.

"עובד צריך לקבל שכר הוגן ותנאי עבודה נאותים ובכלל זה הגדלת מספר ימי החופשה. אנחנו מכניסים הטבה נוספת לאדם העובד ואני מאמין כי הדרך הנכונה לדאוג לעובדים היא בהידברות. אני שמח על כי ניסנקורן וברוש נרתמו לקריאתי והסכימו להעלות את מספר ימי החופשה של העובדים הכי מוחלשים".
דרעי כלכלה הסתדרות חופשה ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד