י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר המעצר: אישום חמור נגד חיילי נצח יהודה

חמישה חיילי הגדוד יואשמו; ושניים שוחררו • מואשמים כי פצעו עציר פלסטיני כפות - "התעללות בנסיבות מחמירות"

חיילי צה"ל, צילום: יונתן זינדל פלאש 90
חיילי צה"ל, צילום: יונתן זינדל פלאש 90


הפרקליטות הצבאית הגישה כתבי אישום כנגד חמישה חיילים בגין הכאת עצורים פלסטיניים - "התעללות בנסיבות מחמירות". כנגד שני חיילים נוספים שנעצרו לא יוגש כתב אישום והם ישוחררו. מארגון חוננו נמסר - "הפרשה נופחה. ההתעללות היחידה כאן היא בלוחמים"

כתב האישום הוגש בשעות הצהריים (ה') עם בקשה למעצר עד לתום ההליכים, כנגד חמישה לוחמים מגדוד 'נצח יהודה' של חטיבת כפיר, שהיכו שני עצורים פלסטיניים במקרים שונים.

מפרטי כתבי האישום עולה כי במקרים שונים, חלקם בנפרד וחלקם יחד, היכו הלוחמים בבעיטות וסטירות שני עצורים מכפרים באזור ג'נין.

בפרקליטות הצבאית האשימו את החיילים בעבירה חמורה במיוחד של "התעללות בנסיבות מחמירות".

לפי עובדות כתב האישום עולה כי בשעות הבוקר ב-15 באוקטובר, התבקש אחד החיילים הנאשמים ללוות פלסטיני שנעצר בכפר ג'בע - לעשות את צרכיו. החייל יחד עם חברו, כך על פי כתב האישום, בעט בחוזקה בשוק רגלו תפס אותו בחוזקה בצווארו וכן נתן לו שתי 'כאפות'. לאחר מכן אף בעט בו שוב.

במקרה אחר, החייל הכה את אותו עציר פלסטיני כאפה אחת באיזור העורף, חייל נוסף החטיף לו עוד כאפה אחת או שתיים וגם בעטו בו בגבו. "כל זאת ביצע הנאשם שלא כדין ובנסיבות מחמירות לרבות ביצוע המעשים בצוותא עם אחרים ועובדת היותו של חסן חלאילה אזוק בידיו ומכוסה עיניים".

בארגון חוננו המייצג חמישה מהלוחמים אומרים בתגובה כי התיק נופח. "ההתעללות היחידה כאן היא בלוחמי צה"ל, ומי שאחראי להתעללות הזו הם גורמים בפרקליטות הצבאית ובמצ"ח אשר מושפעים ככל הנראה מארגוני שמאל קיצוני".

עו"ד אהרון רוזה המייצג שניים מהחיילים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה לכתב האישום: ״אני מברך על החלטת התביעה הצבאית שלא לעמוד על מעצרו של החייל ששוחרר לפני יומיים למעצר פתוח. לגבי החייל השני שהוגש כנגדו כתב אישום, בכוונתי לטעון שהעובדות המתוארות בו והעבירה הצבאית שהודבקה עליהן הנן עבירות מוגזמות, כאלו שלא התרחשו במציאות ואין להן ראיות, ומכל מקום המסכת העובדתית הנכונה איננה מצדיקה מעצר וכך אטען״.
נצח יהודה פלסטיני עצור חיילים נח''ל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד