כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

באיחור של שלושה ימים: הרב פינטו נחת בארץ

פרקליטו ביקש להאריך את אישור שהותו בחו"ל; הדיון הבא בעניינו של הרב יתקיים בעוד שבועיים וחצי - ד' כסלו

הרב פינטו נוחת בארץ
הרב פינטו נוחת בארץ


הרב יאשיהו פינטו נחת בישראל - 12 שעות לאחר עלייתו של הרב לטיסה 008 של אל על בשדה התעופה קנדי בניו יורק , נחת הרב פינטו בישראל להמשך הערעור המתנהל במשפטו. הדיון הבא נקבע לעוד שבועיים וחצי, בד' כסלו.

הגעתו של הרב תוכננה כבר ליום שני, אולם חש ברע כשהגיע למטוס, ופונה באמבולנס לבית חולים. ביום שלישי הגישה הפרקליטות בקשה לחלט את 3 מיליון השקלים שהופקדו כערבות עבור חזרתו של הרב לישראל במועד, אולם עו"ד אביגדור פלדמן שמייצג את הרב, הגיש בקשה לבית משפט העליון בה ביקש להאריך את ביטול צו עיכוב היציאה מישראל עד אתמול יום רביעי, על מנת שהרב לא ייעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

יוסף אש, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה לבית המשפט העליון פנה ביום שלישי במכתב לבית המשפט, שם כתב "כי דבר התעלפותו של המבקש מצויין במסמך מיום 26/10/2015 כאנמנזה (מפיו של המבקש) ללא כל אסמכתא נוספת". בעקבות כך, ביקש מבית משפט העליון "להתייחס בזהירות רבה לטענות המבקש".

כזכור, הרב פינטו הורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי משפט והוא נידון לשנת מאסר. עם זאת הרב טרם החל לשאת את עונשו בשל הערעור שהגיש לבית המשפט העליון.

הרב לקה בגידול נפוץ יחסית, שאינו מסכן חיים והוא יצא לטיפול בחו"ל לשם עריכת ניתוח חדשני באמצעות רובוט, טיפול שפותח בארצות הברית והמאפשר חזרה לחיי שיגרה במהירות.

נגד הרב הוצא צו איסור יציאה מהארץ אך השופטת ענת ברון קיבלה את הצעתו של פינטו לאפשר לו לצאת לחו"ל בערבות. טרם נסיעתו לטיפול רפואי בחו"ל, הפקיד הרב פינטו 3 מיליון ש"ח בקופת בית המשפט, לשם הבטחת חזרתו ארצה. כאמור, הרב שב לפני זמן קצר ארצה - ובפרקליטות אומרים ל'בחדרי חרדים' כי לא יתעקשו על חילוט הערבות.
הרב פינטו הרב והניצב שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד