כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בשל הטבת שכר: הרמטכ"ל נזף ברבצ"ר

הרב הצבאי הראשי רפי פרץ ננזף יחד עם עוד שניים • עוד רב צבאי יפרוש • כל הפרטים על הפרשה המוזרה

בשל הטבת שכר: הרמטכ"ל נזף ברבצ"ר
יעקב נחומי


הרמטכ"ל גדי אייזנקוט החליט היום (ה'), לנזוף ברב הצבאי הראשי רפי פרץ, בעקבות פרשת ה'תארים הרבניים'. כך גם ננזפו שלושה רבנים נוספים. הרב אורי הורביץ שעמד במרכז הפרשה, יפרוש מצה"ל.

גורם צבאי בכיר אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "בצה"ל מתייחסים בחומרה לדברים מסוג זה, ולא עוברים על כך לסדר היום, אך יש להדגיש כי אין חשד לפלילים או למעשים אחרים שאינם הוגנים".

בכדי להבין את המקרה יש להקדים ולומר כי כל רבני הפיקודים בצה"ל מוכרים בתואר "רב עיר", המקנה תוספת השכר המקביל לבעל דרגה הנושא תואר דוקטור.

הרב אורי הורביץ, ראש מטה הרבנות עד לפני כשנתיים, פנה לרב הצבאי הראשי רפי פרץ וטען בפניו שאם רבני הפיקודים מוכרים כרבני ערים, ההיגיון אומר שכך יוכר גם מי שעליהם.

הרבצ"ר קיבל את טענתו ופנה לרבנות הראשית לישראל והמליץ להכיר ברב הורביץ בתואר רב עיר, הרבנות הראשית הכירה בו, הוא אכן קיבל את התואר וזכה בדרגת שכר בכירה.

לאחר פניות שקיבלו בצה"ל על המקרה, נערכה בדיקה ונמצא שהרב הצבאי הראשי פעל שלא בסמכות.

בעקבות זאת החליט הרמטכ"ל גדי אייזנקוט על שורת צעדים: נזיפה פיקודית לרב הראשי וזאת אף שבצה"ל מדגישים כי "אין ספק שהרב הצבאי הראשי פעל בתום לב" אך הגורם מסביר: "בצה"ל משיתים על עצמנו נורמות אחרות מאלה הנהוגות בחברה האזרחית".

הרב אורי הורביץ, שקיבל את התואר ומשמש היום כאחראי בטחון מידע באמ"ן - יינזף על ידי ראש אמ"ן, יחזיר את כל השכר העודף הנאמד בעשרות אלפי שקלים, עד כמאה אלף ש"ח, יסיים בקרוב את תפקידו ויפרוש מצה"ל.

כמו כן, בפרשה מעורבים שניים נוספים - אחד מהם הוא רב שנחשד שקיבל גם הוא הכרה שלא כדין, אך לאחר חקירה זוכה והוארך שירותו, ומעורב נוסף בפרשה שיינזף גם הוא.

בצה"ל החליטו בעקבות המקרה הזה ושורה של מקרים נוספים, להקים ועדה שתיבחן את נושא התארים בכלל בצה"ל, וזאת בכל נושא התארים - התורניים והאקדמיים.
צהל פיקטיבי תארים רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד