כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צעד ראשון: הכירו את "משרד הנגב והפריפריה"

לקראת פרישתו הצפויה של יו"ר ש"ס ממשרד הכלכלה, תאשר הממשלה בראשון הקרוב את שינוי שם משרדו השני

צעד ראשון: הכירו את "משרד הנגב והפריפריה"


לאחר חשיפת בחדרי חרדים ביום חמישי לפני שבוע, על כוונתו של שר הכלכלה ויו"ר ש"ס אריה דרעי לעזוב את תפקידו במשרד - זאת בעקבות המשבר בנושא אישור מתווה הגז והעברת הסמכויות לפי סעיף 52 - גוברות ההערכות כי כבר ביום ראשון הקרוב הממשלה תשנה את שם המשרד לפיתוח הנגב והגליל שברשות דרעי ל"משרד לקידום הנגב, הגליל והפריפריה".

רצוי להדגיש כי החלפת שם המשרד לא מחייבת עדיין שהפרישה תצא לפועל כבר ביום ראשון בישיבת הממשלה, אך היא מהווה צעד של ממש לקראת שינוי התפקיד המתוכנן.

דרעי, סירב לחתום על פי סעיף 52 ולעקוף את סמכותו של הממונה על ההגבלים, בצעד שעיכב את אישר מתווה הגז ובעקבות לחציו של ראש הממשלה בנושא וההבנה כי הוא צריך להיפתר, החליט לעזוב את משרד הכלכלה ולהתמקד במשרד השני שהוא מחזיק - תוך שהוא מוסיף אליו סמכויות רבות.

למרות דבריו של השר דרעי בראיון לחדשות 2 כי אוהב את משרד הכלכלה ויהיה לו קשה לעזוב את המשרד, במערכת הפוליטית טוענים כי דרעי לא מרוצה מהתפקיד הנוכחי ואף ציין במספר הזדמנויות כי עדיף לציבור בוחריו שיתמקד במשרדים אחרים. מלבד זאת, במהלך כהונתו הקצרה הוא נקלע לבעיות הלכתיות על חתימה לאישורי עבודה וקיום משחקי כדורגל בשבת, הנתונים בסמכות משרד הכלכלה..

מהמחנה הציוני נמסר: התפטרות דרעי ממשרד הכלכלה, כדי להעביר את מתווה הגז, היא עוד מהלך נכלולי מבית היוצר של ביבי ודרעי. שני הפוליטיקאים האלו שמו להם למטרה להתחרות בכותבי בית הקלפים, ולעוות כל מסורת שלטונית תקינה וחוקית, ולשחק בציבור כמו שילד משחק בצעצוע.

"הקמת משרד לענייני פריפריה היא המשך הבדיחה העצובה של נתניהו על מצביעיו בצפון ובדרום. ביבי, כיודע לכל, נזכר בפריפריה בשבועיים לפני הבחירות, ושוכח את תושביה בכל שאר הימים, כמו שראינו השבוע בעת חלוקת מפת העדיפות הלאומית. כעת הוא יוכל להתגאות באריה (עלה תאנה) דרעי, שיקבל תקציבים, שספק אם יגיעו לפריפריה".
דרעי משרד הכלכלה נגב וגליל פריפריה פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד