כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מהדורת מוצ"ש לוהטת: הסיפורים שלא שמעתם

איפה חנה רב הכותל? • למה גפני לגלג על מוזס? • ולמי המליץ פרוש על קבוצות ווטסאפ? • לייבל'ה פותח חורף סוער

מהדורת מוצ"ש לוהטת: הסיפורים שלא שמעתם


בערבו של חמישי גשום, עת לייבל'ה היטלטל ברכבו בנסיעה מקבר מרנא בעל ה'אבי עזרי' בבני ברק לזיץ בקברו של שלוימלה קרליבך בהר המנוחות, הכריזה הודעת ווטסאפ מפלמוני על "שערוריה בכותל".

לייבל'ה, מנוסה בכגון דא, סימס בחזרה "מורגן פרימן זה לא שערוריה, זה צילום לסרט דוקומנטרי, חוצמזה זה כבר היה בתחילת השבוע". אבל הפלמוני, עקשן מתמיד, בשלו: "מי דיבר על פרימן? זה קשור לרכב".

"הקורבט הצהובה שקיבלה אישור להיכנס לרחבה? זה סיפור ישן מהחודש שעבר", הקליד לייבל'ה בזעם.

למזלו, הפינג פונג הסתיים בתמונה והסבר, וכה דברי הפלמוני "רב הכותל, הגר"ש רבינוביץ', קפץ לקנות סלטים לשבת בהדר גאולה. לא תאמין איפה הוא חנה..."

"הוא לא חושש לקבל קנס?" תהה לייבל'ה, ונענה לאלתר "כשאתה תשתתף בחתונת בן המפכ"ל החדש רוני אלשיך, גם אתה לא תחשוש לקבל קנס..."





ואפרופו קבר מרן בעל האבי עזרי, לאחר שלייבל'ה סיים להשתטח ולהעתיר בתפילה, קלטה עדשת מצלמתו את סגן ראש עיריית בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה, מנחם שפירא, שופך צקון אצל מייסד התנועה.





ואם בקברים עסקינן, הרי שבמוצ"ש האחרון, הצטופף לייבל'ה בין עשרת האחוזים של ברייטקופף שבחרו לפקוד את קבר רחל ומצא את הראיס המקומי, ומי שנחשב גם אבא של רבי שמעון ושל קבר רחל וגם סבא של שמואל הנביא ושמעון הצדיק, יחד עם ראש העיר אלעד ישראל פרוש, עורך 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים, ואיש יחסי הציבור מוישה פרידמן.



מלכות בית בריסק-בעלזא
הזמן: יום רביעי בערב.
המקום: אולמי וגשל בבני ברק.
מצב הווייז: רחוב מלצר ומבואותיו נחסמו לתנועה.
הסיבה: יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא, הרב מרדכי בריסק, שממרתפי משרדיו מחזיק את בניין בית המדרש הגדול של החסידות בירושלים על כל ענפיה, השיא את בתו בשעה טובה.

כל המי ומי הגיעו לאחל מזל טוב לבריסקאי הבעלזאי שהשתדך עם נכד האדמו"רים מאשלג וקאמרנא בית שמש, וכמו שלחש ללייבל'ה, "אני חסיד של הרבי מבעלזא, אצלנו בחסידות אוהבים להשתדך עם 'חצרות בוטיק'". השמחה הייתה גדולה מאוד וכשרה כולה למהדרין בפיקוח 'מחזיקי הדת' כמובן, כמעט עד הכיסוי של הכיסאות.

בשולחן הכבוד פגש לייבל'ה בחברי הכנסת החרדים משוחחים עם הנגיד לבית סאטמר הרב ריספלער. לייבל'ה תהה לעצמו מה לנגיד מחסידות הקנאים עם חברי כנסת המינים, ונענה כי "בארץ מותר הכול"...





ולאחר לכתו של הנגיד, הגיע גם סגן השר ועדיין חבר כנסת מאיר פרוש, עם מכשיר הבלקברי הכשר, וניסה להסביר למנחם לייזר הויז'ניצאי איך מתקדמים בחיים ואיזה מכשיר כדאי לו לבקש מהכנסת, בכדי שיוכל לראות את המיילים של טייבי. לסיום, תועדו השניים מחליפים המלצות לקבוצות ווטסאפ.





ובאותה חתונה, נצפה דובר החסידות הרב יהושע וינברגר, כשהוא חבוש בשטריימל לראשו, שקוע בשיחה ערה עם האיש וסערת הר הבית - הרב יוסף יחיאל אלבוים. לייבל'ה שמע את שייעל'ה מסביר לאלבוים עד כמה חמורה העלייה להר הבית ועל מה יצא הקצף בחסידות השבוע. זה לא עזר לו הרבה וכבר בצהרי שישי הופץ פשקוויל מהודר על הדובר, אבל כמו שה'מושכים' הסבירו, העיקר שהשם מאוית נכון.





ואילו הצמוד של אייכלר, העוזר חיים רבינוביץ, הגיע אף הוא לחתונה אך בניגוד לבוס הוא הופיע ללא שטריימל לראשו. רבינוביץ', שעסוק בימים אלו בדברור שמחת הבר מצווה של בן הזקונים בבאיאן, הביע את שמחתו על החוק החדש של עוזר שלישי לחברי הכנסת, וסיפר לחברים כי הוא מחפש בבאיאן נער שליחויות איכותי לאייכלר.

ובניגוד לכל החוגגים, היה גם מי שפשוט הגיע לאחל מזל טוב, הלא הוא הרב יעקב קנייבסקי, נכדו הקרוב והכל יכול של הגר"ח. לעומתו, בבית הגראי"ל הסתפקו בשיחת טלפון מוכחשת, וכך בלט בהיעדרו הרב דוד שפירא, נכדו הקרוב והכל יכול של הגראי"ל.



מסביב לעולם: מכיכר ספרא ועד מקסיקו
לאחר תקופה של הזנחה, הגיע לייבל'ה השבוע לסיור במרחבי עיריית ירושלים. כבר מחוץ לכיכר ספרא פגש את איש הרובע מחדד מסרים לתקשורת בכל מה שקשור לעם היהודי ולירושלים מאוחדת.





בתוך הבניין, צפה לייבל'ה בגבריאל שטאובר, איש האגף לתרבות התורנית, פותח את הבוקר בנשנוש קל במזנון העירייה.





בשלב המעשי, פנה לייבל'ה לבקש עזרה ופגש בחבר המועצה הצעיר והדינמי נחמניאל סבן מש"ס, נערך יחד עם הרל"ש של קלרמן לקראת ההקצאות בשכונת נווה יעקב. הצמד הצעיר הזה עוד יגיע רחוק, לייבל'ה כבר רשם הישג לזכותם של סבן ויעבץ.





ומי שלא היה בספרא השבוע, הוא ממלא מקום ראש העיר יוסי דייטש, שיצא לניו יורק ונצפה בשלישי אחר הצהריים יחד עם הנגיד שמעון רייכמן ביציאה מביתו של הרבי מסאטמר בשכונת ויליאמסבורג.





ואותו רייכמן חיתן את בנו ברביעי באולמי פאלאס בניו יורק. במשתתפים: הגיס יוסי דייטש, החבר אברמי קרויזר, ועוד אורחים רבים מארץ ישראל ובהם מנכ"ל מוסדות לעלוב יענקי ברגר ומנכ"ל 'הציבור החרדי' איש החסד חונה דייטש ואיש הבמות יעקב חיים מילר, שהגיעו במיוחד לחתונה ועדיין מצפים שבעל השמחה ישלם את הכרטיסים. ללייבל'ה נודע שאורח נוסף מישראל כבר ארז את המזוודות – אבל שניה לפני ההמראה חזר על עקבותיו.





ואפרופו ניו יורק: בשבוע הבא ישיא את בנו האיש שממש זכויות לאנשים, שמאי שזירי. רכבת אוירית יוצאת מישראל במיוחד לרגל השמחה הגדולה. פרטים ושמות עדיין נצורים אצל לייבל'ה. תמתינו בסבלנות למדור הבא.

ואילו בויליאמסבורג, נצפה השבוע העסקן מסאטמאר ר' אברהם יעקב פרידמן, סועד עם עוד מחבריו העסקנים במסעדת 'גוטליבס' המפורסמת. לייבל'ה יכול רק לספר שלאכול צ'ולנט שם אינו דומה לצ'ולנט בישראל.





ועוד בארה"ב: בעיר סי גייט מתכוננים להיפרד מהמלך המוזיקאלי מרדכי בן דוד, שמתכנן להשתקע בשכונת תנובה הירושלמית, אלא שבינתיים משקיע הכוכב את ההכנסות מסיבוב ההופעות בישראל בשיפוץ ביתו המקומי.





ובדרך חזרה לישראל עוצרים בלונדון, שם חיתן המנכ"ל של מרכז חסידי ויז'ניץ, יוסף יצחק רוטנברג, את בנו וזכה לעשרות ברכות הוקרה.





ומי שעשה את הדרך למדינה אחרת באירופה, הם נמואל הרוש, דני אבידני והתזמורת, והגולדן בוי גירסת המקור - נדב גד'ג, שתועדו בדרך לאירוע משותף בשוויץ.





ואפרופו שוויץ וכיכר ספרא: מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, איתמר בר עזר, לקח חופשה מהעומס המטורף בעיר וטס לפסק זמן שווייצי.

ואחרון חביב מחו"ל: רגע לפני שהראשל"צ הגר"א בקשי דורון ימריא למדינות דרום אמריקה, עשה רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן נפשות ליהדות דווקא במרכזה. לייבל'ה גילה כי הרב האהוב שוהה בימים אלו במקסיקו.

ובחזרה לירושלים: האיש והאגדה שרגא ניימן לא ויתר על מזלו גם בגשם השוטף שפקד את ירושלים ביום ראשון, וביקר בדוכן מפעל הפיס הסמוך לכיכר ספרא. מכיוון שניימן נצפה גם בהמשך השבוע בכיכר, לייבל'ה משוכנע שהוא לא זכה עדיין בפרס הגדול.



מן הגורן ומן היקב
אם תראו בימים הקרובים שוב ושוב חולצות עם הכיתוב 'בוקצ'ין', אל תטעו לחשוב שמדובר בארגון חסד חדש או במותג חולצות בלתי ידוע, לייבל'ה חושף את הסיפור המלא: לפני שלושה חודשים, קצת לפני גל הטרור הנוכחי, הזמינו בזק"א 3000 חולצות איכותיות בסין, עם רקמה של לוגו זק"א. הסינים החביבים ביקשו דוגמא, ובזק"א שלחו חולצה עליה היה צד אחד לוגו זק"א ובצד השני שמו של דובר הארגון המיתולוגי מוטי בוקצ'ין. בשבוע שעבר הגיע המשלוח שכולם מצפים לו...





רגע קסום נרשם השבוע בוועדת הכספים: חבר הכנסת ויו"ר הוועדה מוישהלה גפני התמוגג מדברותיו של עמיתו לסיעה ואיש מירון ח"כ מוזס, וברגע של בדיחות הדעת אמר לו שקשה להתרכז לידו, מכיוון שהוא נזכר כל העת במירון.



ובעוד הח"כים משתעשעים, תיעד לייבל'ה איש ציבור למופת: הסגן של הראיס האלעדי, שגם הצטרף לרבני העיר בתמיכה בראש העיר, נצפה השבוע עוזר לתושבים בגופו ומסייע לפתוח סתימות שנוצרו עקב הגשמים העזים. קריספל שלא חס על כבודו (כבודו מחול) לקח מעדר ופתח את בורות הניקוז. כך זה נראה.





בליל שישי שעבר התקיים במתחם הגולה בפ"ת ערב מיוחד שבו הוקלט ב-LIVE לקראת חנוכה האלבום 'זיץ' השלישי בסדרה המצליחה עם אברימי רוט בהפקת יוחאי כפיר. על הניהול המוזיקאלי הופקד עמירן דביר והפקת המולטימדיה היא מבית מדיה פרו. בנצפים: שלמה ולאה נס, שמואל זלצר, שלמה וולדמן, אלי יפה, אבי רט, יצחק וידידיה מאיר, יצחק נחשוני, אופיר סובול, יוסי גיל, יונתן דובוב, יהודה קלמן ועוד.





ואילו הרב יעקב גלויברמן, יו"ר מפעלי החסד 'יד-ביד', נפגש השבוע עם ידיד העמותה, גיבור ישראל וראש המוסד במיל' דני יתום בלשכתו. בסיום הפגישה העניק ראש המוסד את ספרו "שותף סוד- מסיירת מטכ"ל עד המוסד" לרב גלויברמן עם הקדשה אישית, והאחרון הודה לו בחום.





לסיום, במדור חיפוש תעסוקה: אם נדמה לכם שאתם מתאימים לערוך שבועון, אתם מוזמנים לשלוח קורות חיים. רק אל תשאלו איפה המודעה הזאת פורסמה, כי לייבל'ה עדיין לא מצליח להבין מי מחפש עורך שבועון בעיתון יתד נאמן.





מזל טוב לכתב עיתון המודיע ומוביל מאבק ביג ז"ל ישראל הרשקוביץ, לרגל שמחת אירוסי הבת.
גפני מוזס רב הכותל רכילות לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד