י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ע יוסף זצ"ל: "אפילו ילך אלף פעמים למקווה - נשאר טמא. חייב כרת"

האזינו: בשיעור לעילוי נשמת אשתו שמסר הגר"ע זצ"ל לפני כ-20 שנה, תקף בחריפות את העולים להר הבית • "חייב כרת מי שעושה את זה. נכנסים, אין להם לא דת ולא דין, לא אכפת להם משום דבר, נכנסים בפנים וזה תקלה גדולה"

צילומים: ארכיון, פלאש 90
צילומים: ארכיון, פלאש 90 צילום: ארכיון, בחדרי חרדים


בעוד נושא העליה להר הבית מתלהט, וגורמים שונים מאשימים את העולים להר בעקיפין במתן זריקת עידוד לגל הטרור הנוכחי, מתעורר גם הדיון ההלכתי בסוגיה רגישה זו.

'בחדרי חרדים' חושף דברים ברורים וחדים כתער שאמר הגר"ע יוסף זצ"ל, במסגרת בשיעור משפחתי נדיר שמסר לפני כ-20 שנה לערך, לעילוי נשמת רעייתו הרבנית. השיעור עוסק במשניות ברכות, והוא נפתח במילים: "משנה אותיות נשמה. נתחיל לומר כמה דברים בהלכות ק"ש על המשנה בברכות, לעילוי נשמת מרגלית בת זכייה, רוח ה' תניחנה בגן עדן", השיעור נמסר על ידי עורכי "מגיד הרקיע" - ספר הזכרון לכבודו של מרן זיע"א.

במהלך השיעור מתייחס מרן לנושא העלייה להר הבית, ומציין ש"גם אם יטבול אדם 1000 טבילות עדיין נשאר טמא, כיון שאין לנו פרה אדומה", בדבריו גם רומז הרב שאחר שיש לנו ב"ה את הכותל המערבי בידינו לשפוך שיח לפני הקב"ה - מה הענין לעלות להר הבית? ומסיים כי צריך מאד להיזהר ולהזהיר את אחרים.

ואלו דברי קדשו מילה במילה: "לצערנו, לדאבוננו, לא שומעים לנו. יש הרבה אנשים - הולכים. חברי כנסת לא מתביישים אומרים בפירוש שהם מתירים ללכת בתוך הר הבית, נכנסים בפנים בתוך בית המקדש, לא מתביישים, חייב כרת מי שעושה את זה! נכנסים, אין להם לא דת ולא דין, לא אכפת להם משום דבר, נכנסים בפנים וזה תקלה גדולה!!"



"אפילו אם לא היה הכותל המערבי בידינו, היינו צריכים להודות לה' כדי שלא יכשלו ישראל בעון של כרת, אבל מצד אחד יש לנו ב"ה את הכותל המערבי בידנו, יכולים ללכת ולשפוך שיחתנו לפני הקב"ה.

"מאידך אלו שנכנסים זו מכשלה גדולה, נכנסים בתוך הר הבית, כולנו טמאים אין לזה שום טהרה. ואפילו אם ילך אדם אלף פעמים לתוך מקוה, עדיין נשאר טמא, כיון שעדיין לא הזו עלינו אפר פרה אדומה.

"בזמן חכמי ישראל האמוראים, היה להם עדיין אפר פרה אדומה, היה להם מסורת איפה נמצא אפר פרה אדומה, והיו מזים על מי שהוא טמא והיה אוכל תרומה וקדשים. אבל אחרי כמה דורות נגמר, הכל נעלם, אי אפשר לדעת איפה זה, ולכן כולנו בחזקת טמאי מתים, וטמא מת שנכנס בתוך העזרה, על זה נאמר בפסוק "ונכרתה הנפש ההיא מישראל, כי מי נדה לא זורק עליו, טמא יהיה עוד טומאתו בו".

"זה דבר שהוא מסוכם ברוב הפוסקים, הרמב"ם כותב שיש בזה כרת, וכך נמשכים אחריו רוב הראשונים, הרשב"א, הרמב"ן המאירי, מי יכול לחלוק על כל גדולי עולם אלה? וכך דעתו של מרן. לכן צריך מאד להזהר ולהזהיר את אחרים שלא יכנסו דרך שער המוג'רבּים לבפנים, שכך נכנסים לתוך הר הבית ויש בזה חיוב כרת", עד כאן דברי מרן.
הר הבית מקווה טומאה כרת הרב עובדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד