כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דקר וחוסל בבית שמש - גופתו שוחררה במפתיע

גופת המחבל שדקר אברך בבית שמש, הועברה לרשות הפלסטינית לשם עריכת הלוויה - בניגוד להחלטת הקבינט • "גורמי הביטחון המליצו להחזיר כמה מתוך הבנה שהחזקתם יתסיסו יותר את השטח", הבהיר גורם • תומכים פלסטיניים של חמאס וג'יהאד האיסלמי מנופפים בסכינים, הפגינו לציון מלאות חודש לאינתיפאדה, בחאן יונס בדרום רצועת עזה - גם הילדים עם סכינים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בבוקר ט' חשון הופיעו שני מחבלים בסביבת כיכר ברחוב יחזקאל פינת חבקוק בבית שמש. לפי עדי ראיה הם ניסו לפרוץ לבית כנסת 'בית יוסף שלום' על מנת לבצע פיגוע, ומשלא עלה בידם - התקרבו לתחנת אוטובוס בעיר. בשלב הזה כבר הבחינו התושבים בצעירים החשודים וניסו להזמין את המשטרה, שהתמהמה מלהגיע. המחבלים ניסו לעלות לאוטובוס שזוהה כהסעת ילדים לתלמודי תורה, ומשלא הצליחו המשיכו לתחנה הבאה, כשכל העת התושבים עוקבים אחריהם. בשלב מסוים, כשניידת המשטרה כבר הגיעה למקום, שלף אחד מהם סכין מנרתיקו, התנפל על אברך שעמד בתחנה, ודקר אותו בפלג גופו העליון. השוטרים יצאו מהניידת, ביצעו ירי מדויק לעבר השניים - וניטרלו אותם, אחד מהם ניסה להימלט מהזירה ונורה אף הוא, שני המחבלים נפצעו אך נורו בחיים. האברך נפצע קל.

המחבל מחמוד רנימאת שביצע את הפיגוע בבית שמש יחד עם מקדאד א-לחיח, הוחזר הלילה למשפחתו יחד עם גופת המחבל ראיד ג'רדאת שביצע את פיגוע הדקירה בבית ענון. במערכת הביטחון נערכים להעביר שבע גופות מחבלים נוספות לידי הפלסטינים.

גורם מדיני הבהיר כי ההחלטה להחזיר גופות של מחבלים אינה בניגוד להחלטת הקבינט. "הקבינט הסמיך את השרים יעלון וארדן להחליט כל אחד בתחומו. לא היתה החלטה גורפת שלא להחזיר. גורמי הביטחון המליצו להחזיר כמה מתוך הבנה שהחזקתם יתסיסו יותר את השטח", הבהיר הגורם.


עד ראייה משחזר את הפיגוע בבית שמש. צילום: קבוצת מדברים תקשורת

השר ארדן גרס בכל דיוני הקבינט כי אין להחזיר את גופות המחבלים, בשל חשש שההלוויות יהפכו למוקד של הסתה ותמיכה בטרור - דבר שאכן קרה במהלך השבת. "הקבינט אישר את הצעתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שלא להחזיר גופות של מחבלים שנהרגים במהלך ניסיונות הפיגוע שהם מבצעים" פורסם על ידי דוברו של ארדן בשבועות האחרונים. "כמו כן, תיבחן הצעתו של השר ארדן לקבור את אותם מחבלים בבתי קברות השייכים לצה"ל בקצוות המדינה שבהם נקברו בעבר מחבלים"

השר יעלון התנגד וטען כי גופות הן נטל ולא נכס, וכי אין לעניין שום משמעות במלחמה בטרור וכי הגופות אינן גורם במשא ומתן על החזרת גופות של חיילינו.

במהלך השבת נערכו הלוויותיהם של חמשת המחבלים שהועברו בליל שבת דרך מעבר תרקומיא לחברון, שם השתתפו עשרות אלפים, שחגגו את השבתם וקבורתם כשהידים. מדובר בשלושה מחבלים ושתי מחבלות שחוסלו באיזור חברון במהלך השבועיים האחרונים.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה להשיב את הגופות, "השבת הגופות בניגוד להחלטת הקבינט זהו צעד פסול שנועד לרצות את המחבלים הוא בבחינת תשלום דמי כופר למאיימים על ישראל. כניעה מבישה כזו לאיומי הפלסטינים, לא רק שלא תביא שקט אלא תביא רק להגברת הטרור".

בארגון נפגעי פעולות הטרור "אלמגור" מותחים ביקורת על ההחלטה להחזיר גופות של מחבלים למשפחותיהם ואומרים כי ההחלטה תמוהה ומנוגדת להחלטות הקבינט ולכל היגיון אנושי ומוסרי. בארגון שבים וקוראים לחוקק חוק שיעגן את סוגיית החזרת גופות של מחבלים כך שהעניין לא יהיה נתון לשיקול דעתם של ראש הממשלה ושר הביטחון.

מתחילת 'אינתיפאדת הסכינים' בראשית אוקטובר, נהרגו 71 פלסטינים (53 באיו"ש ו-17 ברצועה) ונפצעו יותר מ-2,130 אנשים כתוצאה מפעילות כוחות הביטחון הישראליים באיו"ש וברצועת עזה, כך על פי משרד הבריאות הפלסטיני.

אינתיפאדת הסכינים בית שמש מחבל גופה שיחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד