ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

'הבית היהודי' תתנגד להרחבת סמכויות דרעי

ראש הממשלה נתניהו הודיע על בקשתו של דרעי להתפטר, אך ב'בית היהודי' החליטו להתנגד למהלך

אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אריה דרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


חשיפת 'בחדרי' יוצאת אל הפועל - שר הכלכלה אריה דרעי פורש היום (א') ממשרדו, זאת לאחר שנקלע למבוי סתום בדרך לאישור מתווה הגז, לאחר שסירב להפעיל את סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים. כפי שדווח, דרעי צפוי להתמנות לשר לקידום הנגב, הגליל והפריפריה.

(עדכון 11:06) ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "השר דרעי הודיע לי שיפרוש ממשרד הכלכלה. יקבל סמכויות למשרד פיתוח הנגב וגליל ויקבל תפקיד נוסף כפיצוי הולם שמתאים ליו"ר מפלגה".

נתניהו: "היום אנחנו עושים צעד גדול לקידום אספקת הגז במדינת ישראל. הגז הוא מנוע צמיחה מספר אחת של ישראל בשנים הקרובות. מדובר קודם כל בהשקעות של הרבה מאוד מיליארדי דולרים כבר בשנתיים הקרובות ויצירת תעשיות נלוות, מה שייתן מקומות עבודה רבים לאזרחי ישראל.

"הוויכוחים שהובילו אותנו לנקודה הזאת מזכירים לי את הוויכוחים שהיו בזמנו על כביש 6. היו ויכוחים סוערים על כביש 6 והיום אף אחד לא מבין בכלל איך המדינה הסתדרה בלי כביש 6, והיא באמת לא הסתדרה. אותו הדבר יקרה גם במתווה הגז. אני חושב שכעבור שנה, שנתיים, שלוש, כולם יבינו שזה היה צעד הכרחי".



(עדכון 9:30) משבר בקואליציה? בבית היהודי הודיעו כי הם מתכוונים להתנגד להרחבת סמכויות השר אריה דרעי במשרד הנגב הגליל והפריפריה. לפי הבית היהודי, המהלך צפוי להפוך מנהלי בתי ספר למקבצי נדבות בין משרדי הממשלה, והם יצביעו נגד.

יצוין, כי בכל הקשור בהצבעה בממשלה התנגדות הבית היהודי - שלושה שרים מתוך עשרים, לא צפויה להפריע לאישור המהלך, ורק אישור הרחבת הסמכויות בכנסת בהמשך, תיתקל בקשיים.

גורמים בבית היהודי אמרו ל'בחדרי חרדים' - "נתנגד בממשלה ובכנסת לעברת הסמכויות למשרד החדש של דרעי. יש כאן התערבות בתקציבי משרד החינוך שהם מעוברים למשרד החדש של דרעי והם פוגעים במשרד החינוך. הגורמים הוסיפו כי עד שלא יוסרו הסעיפים במשרד החדש הקשורים לחינוך הם יתנגדו וזה יתקע בכנסת כי לא יהיה רוב . יש שר חינוך אחד בישראל אמרו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה לפני כשבועיים על החלטה שהתקבלה בסביבתו של השר דרעי לפרוש מתפקידו במשרד הכלכלה בכדי שלא לעכב את אישור מתווה הגז. הסמכויות של שר הכלכלה יעברו לידי ראש הממשלה נתניהו שיפעיל את סעיף 52, ובכך תסתיים סאגת הגז.

לפי הפרסומים, דרעי צפוי לקבל תוספת של מאות מיליוני שקלים עבור המשרד לפיתוח הנגב הגליל והפריפריה תמורת הפרישה ממשרד הכלכלה.

סמכויות המשרד החדש יורחבו, ויהיה בסמכות השר לטפל ביותר מ-200 שכונות שנכללות בפרויקט 'שיקום שכונות'. המשרד אף יוכל לטפל ברשויות המקומיות בפריפריה החברתית, שנקבעו על פי מצב סוציו-אקונומי ‭ 1-מ‬עד 4, ושהמדד הפריפריאלי שלהן אינו עולה על ‭ .7‬כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

גורמים בש"ס אומרים ל'בחדרי חרדים' כי השר דרעי לא יוותר על משרד בסדר גודל של הכלכלה תמורת מאות מיליוני שקלים בלבד, הגורמים העריכו כי דרעי יתמנה לשר במשרד נוסף, או שיקבל פיצוי הולם יותר בהמשך.

האם דרעי צפוי לשוב למשרד הכלכלה? לפי הדיווח אמש בחדשות 10 ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יעביר את משרד הכלכלה לשר אחר, וישמור על המשרד בתקופה הקרובה.

במפלגת 'המחנה הציוני' הגיבו ואמרו - "התפטרות דרעי ממשרד הכלכלה כדי להעביר את מתווה הגז היא עוד מהלך נכלולי מבית היוצר של ביבי ודרעי. שני הפוליטיקאים האלו שמו להם למטרה להתחרות בכותבי בית הקלפים, ולעוות כל מסורת שלטונית תקינה וחוקית, ולשחק בציבור כמו שילד משחק בצעצוע".

עוד הוסיפו במחנה הציוני: "הקמת משרד לענייני פריפריה היא המשך הבדיחה העצובה של נתניהו על מצביעיו בצפון ובדרום. ביבי, כיודע לכל, נזכר בפריפריה בשבועיים לפני הבחירות, ושוכח את תושביה בכל שאר הימים, כמו שראינו השבוע בעת חלוקת מפת העדיפות הלאומית. כעת הוא יוכל "להתגאות" באריה (עלה תאנה) דרעי, שיקבל תקציבים, שספק אם יגיעו לפריפריה".
דרעי גז כלכלה פריפריה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד