י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לזכרו של הרב שך: "שלא יחדרו רוחות זרות"

עצרת זיכרון נערכה אמש בבית המדרש 'צעירים' בבני ברק • הגר"ש אויערבך נאם ודיבר על חוק הגיוס, מענייני דיומא

לזכרו של הרב שך: "שלא יחדרו רוחות זרות"


עצרת זכרון ומספד התקיימה אמש (מוצ"ש) בבני ברק בבית המדרש תלמידי ישיבת פוניבז' צעירים ברחוב האדמו"ר מצאנז בעיר, לזכרו של בעל ה'אבי עזרי' הגראמ"מ שך זצ"ל, בהשתתפות קהל אלפים שגדש את בית המדרש ואת הרחובות הסמוכים.

בפתח העצרת התקיים מעמד סיום הש"ס ע"י הגאון רבי צבי פרידמן גאב"ד 'מסורת' ורב שכונות 'אור החיים' בבני ברק ורמת בית שמש ג', כשבסיומו החל בלימוד הש"ס הגאון רבי משה שמידע ראש ישיבת גרודנא.

לאחר מכן נשא דברים הגר"ש אויערבך, ודיבר על נסיונות התקופה והצורך בשמירה יתרה על גדרות ההשקפה כדרכו של הרב שך זצ"ל.

בהספדו אמר כי "כשנעשו נסיונות בעבר להגיע להסדרים עם הצבא תמורת פשרות כאלה ואחרות בכדי להציל את שאר בני הישיבות, גדולי ישראל שבאותה תקופה הזדעזעו מעצם המחשבה על כך", בדבריו אף ציטט את דברי גאב"ד טשעבין נוכח ההצעות הנ"ל - "כשפוגעים בלב לא נשאר למי לעזור".

בהמשך הרחיב ואמר כי "בני הישיבות הם הלב של כלל ישראל ואסור להתפשר לגביהם אפילו כמלוא נימה, וכך ראינו אצל מרן הרב שך זצוק"ל - את הזהירות הגדולה בגדרי ההשקפה והיהדות שנלחם אף על קוצו של יוד כדי שלא יחדרו רוחות זרות של השכלה להיכלי הישיבות והכוללים. ראינו איך שמר והגן מכל משמר על הלב של כלל ישראל. את זה אנו צריכים לשמר - את דרכו ומורשתו, את מה שהנחיל לדורנו".

















































,
הרב שך הרב אויערבך עצרת סיום השס צעירים פוניבז'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד