י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חרדי מואשם בניסיון רצח; "חשב שהוא ערבי"

כתב אישום הוגש נגד שלמה חיים פינטו תושב קריית אתא בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח והחזקת סכין ממניע גזעני

פינטו בבית המשפט. צילום: באסל עווידאת פלאש 90
פינטו בבית המשפט. צילום: באסל עווידאת פלאש 90


כתב אישום הוגש הבוקר (א') נגד חרדי שדקר יהודי כי חשב שהוא ערבי, באשמת 'ניסיון לרצח'.

פרקליטות מחוז חיפה – פלילי הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלמה חיים פינטו בן 32 תושב קרית אתא, בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח והחזקת סכין ממניע גזעני.

מעובדות כתב האישום עולה כי על רקע אירועי הטרור אשר פקדו את מדינת ישראל במחצית הראשונה של חודש אוקטובר 2015, החליט הנאשם לבצע מעשה נקם באדם ממוצא ערבי, ולעודד גם אחרים במעשיו, לבצע מעשי נקם דומים.

ללפני כ-3 שבועות ביום 13/10/15 בסביבות השעה 11:00 הצטייד שלמה חיים בסכין מטבח, סכין יפנית, ופטיש, ונסע ברכבו לרחוב זבולון במרכז קריית אתא, במטרה לאתר אדם ממוצא ערבי ולהרוג אותו.

פינטו יצא מרכבו כשהוא מחביא את הסכין בשרוול הימני של חולצתו. הבחין באדם ברחוב, וסבר כי הוא ממוצא ערבי. לפני שהספיק לדקור אותו, נכנס אותו אדם לתוך סניף בנק "טפחות", הנמצא בקרבת מקום. פינטו המתין מחוץ לבנק לצאתו, בחלוף זמן קצר, ומשלא יצא, החליט הנאשם לעזוב את המקום ולאתר קורבן אחר.

בשלב זה, נסע לעבר חנות "שופרסל דיל" שבמתחם "איקאה" בקרית אתא, מאחר שסבר כי בסופר עובדים ערבים רבים, ושם יוכל לממש את תכניתו. בסביבות השעה 12:15, נכנס פינטו לסופר, כשהסכין מוחבאת בשרוול חולצתו ובכיס מכנסיו מוחזקת סכין יפנית, והחל לחפש אחר קורבן ממוצא ערבי.

שלמה חיים פינטו הבחין באוריאל ריזקן (22) כשהוא מסדר מוצרים במחלקת המוצרים הקפואים, עצר במעבר המקביל למעבר בו עמד אוריאל, ובחן את מראהו. לאחר שהשתכנע כי הוא ממוצא ערבי, החליט הנאשם לדקור את אוריאל ולגרום למותו.

הוא הגיח מאחוריו כשהסכין בידו, ודקר את אוריאל מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון והכתף, בכוונה לגרום למותו. היהודי החל לברוח, בעוד שלמה חיים רודף אחריו בסופר, כשהסכין בידו, על-מנת להמשיך ולדקור את המתלונן. בשלב מסוים, התקרב הנאשם למתלונן, אך המתלונן חסם את דרכו באמצעות עגלת סחורה, ולא אפשר לו להמשיך ולדקור אותו. אז עזב הנאשם את המקום.

הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
כתב אישום הרב משה פינטו רצח דקירה לאומני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד