כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

כתב אישום נגד המחבל מרעננה; "רצה להפוך לשאהיד"

בפיגוע הדקירה ברעננה בערב ראש חודש חשוון אדם אחד נפצע קשה ושלושה נוספים נפצעו קל • בנוסף, כתב אישום נגד המחבל מצומת גן שמואל

כתב אישום נגד המחבל מרעננה; "רצה להפוך לשאהיד"


פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (א') כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד חאלד בסטי, בן 28 מירושלים, בגין ריבוי עבירות של ניסיון לרצח במהלך הפיגוע ברעננה בערב ראש חודש חשון.



על פי עובדות כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד גיא אברס, בתאריך 13.10.15, גמלה ההחלטה בלבו של בסטי לרצוח ולפגוע ביהודים באמצעות סכין. בסטי קיווה שלאחר המעשה, הוא ייהרג "ויזכה" למות מוות אותו הוא רואה כ"מות קדושים" ("שהיד"). לשם כך נטל סכין משונן, הסתירו מתחת לחולצתו ויצא לרחוב ירושלים ברעננה. בסטי התקרב לתחנת האוטובוס שברחוב ירושלים 34 ברעננה, בה באותה עת עמדו מספר אנשים שגבם היה מופנה אליו.

בהגיעו לתחנת האוטובוס, הוציא בסטי את הסכין מחולצתו ודקר את אחד העומדים, על מנת לגרום למותו, שלוש דקירות: בראשו, בכתפו ובערפו. כתוצאה מהדקירות נשבר להבו של הסכין ונשאר תקוע בעורפו של אותו אדם.

בהמשך ניסה בסטי, שלא היה מודע לשבירת הלהב, לגרום למותם של שלושה אנשים נוספים, על ידי כך שהיכה בגבם באמצעות ידית הסכין, תוך שהוא מאמין שהוא דוקר אותם. במעשיו האמורים ניסה בסטי לגרום למותם של ארבעה אנשים, וגרם לחבלות של ממש.,

המחבל מגן שמואל: ניסיון לרצח אכזרי
בנוסף, פרקליטות מחוז חיפה - פלילי הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עלאא ראיד זיוד בן 20 מאום אל פחם בגין ארבע עבירות של ניסיון לרצח והחזקת סכין שלא כדין ממניע גזעני, בפיגוע בצומת גן שמואל.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד ענבל ברנסון עולה כי על רקע הפיגועים ומעשי הטרור שפקדו את מדינת ישראל במחצית הראשונה של חודש אוקטובר 2015, החליט הנאשם, כהזדהות עם פעולות אלו, לבצע פיגוע כנגד חיילים ואזרחים יהודים ולביא למותם.

בשעות הצהריים של יום ה' 11/10/15, בטרם יצא הנאשם למימוש תכניתו, התקלח והתפלל ולאחר מכן הצטייד בסכין קפיצית ויצא מביתו בסביבות השעה 17:30. הנאשם נסע לחדרה, הסתובב ברחובות העיר במשך כחצי שעה ולאחר מכן יצא מהעיר ונסע לצומת גן שמואל.

עלאא ראיד זיוד הבחין כי בתחנה עומדים חיילים, והחליט לממש את תכניתו ולגרום למותם. הוא הגביר את מהירות נסיעתו, סטה עם רכבו לעבר חיילת וחייל שעמדו באותה עת בתחנה ודרס את החיילת שמעצמת הפגיעה היא עפה אל תעלה מאחורי גדר ההפרדה, מיד לאחר מכן דרס את החייל תוך שהעיפו גם אל התעלה. בשלב זה, ירד הנאשם מן הרכב ניגש אל הדלת שליד מושב הנהג, הוציא סכין וחזר אל התחנה.

הנאשם התקרב אל קטינה שישבה על הספסל שבתחנה והחל לדקור אותה בכל חלקי גופה, בכוונה לגרום למותה. הקטינה הצליחה להיחלץ מהנאשם והחלה בורחת ממנו, תוך שהוא רודף אחריה והסכין בידו. בשלב מסוים הפסיק לרדוף אחרה , לאחר שהבחין בחיילת המוטלת על הארץ, כשהיא מעולפת בתוך התעלה. הנאשם נגש לחיילת חפש את הנשק שלה על מנת לקחתו, אולם לא מצא הנשק. הוא דקר את החיילת בפניה, וחזר לאזור הסמוך לתחנה.

אדם שעבר במקום באותה העת, הבחין בקטינה כשהיא רצה וזועקת לעזרה , הוא עצר את רכבו וירד ממנו כדי לסייע לקטינה, התקרב לעברו הנאשם כשהסכין שלופה ומונפת לעברו. בין השניים התפתח מאבק, במהלכו דקר אותו הנאשם בירך ובידו השמאלית. אזרחים נוספים שהגיעו למקום סייעו לו לנטרל את הנאשם ולהוציא את הסכין מידו, ואחזו בו עד להגעת כוחות משטרתיים.
דקירה רעננה פיגוע רצח חאלד בסטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד