כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נעצר מתכנן רצח אהרן בנט ונחמיה לביא הי"ד

הותר לפרסום: תושב אבו דיס נאשם שסייע ואף עודד ותמך בביצוע פיגוע הרצח המשולב בעיר העתיקה בחול המועד סוכות

נעצר מתכנן רצח אהרן בנט ונחמיה לביא הי"ד
הרב נחמיה לביא והרב אהרן בנט צילום: באדיבות המצלם


חודש לאחר הפיגוע - הותר לפרסום: נעצר עבד אלעזיז מרעי תושב אבו דיס שדרבן ואף סייע למחבל מוהנד חלבי, שביצע את פיגוע הדקירה והירי ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים.

מעצרו של תושב שטחים וסטודנט בבי"ס באבו דיס הוארך עד להגשת כתב אישום נגדו במהלך השבוע, אז יוגש נגדו כתב אישום.

משטרת ירושלים ושירת הביטחון הכללי עצרו תושב אבו דיס החשוד כי סייע למחבל מוהנד חלבי לבצע את הפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, לפני כחודש במוצאי שבת חול המועד סוכות.


תיעוד פיגוע הדקירה

מחומר החקירה עולה כי המחבל מוהנד חלבי פנה לסטודנט וביקש ממנו שיסייע לו לעבור את הגדר מהשטחים לעבר ירושלים. השניים המשיכו לעבר הר הבית, אך שם לא איפשרו להם להיכנס בעקבות שהם היו ללא תעודות זהות.

המחבל מוהנד, אמר לו כי הוא מתכנן להכות שוטר, על כך שלא נתנו להם להתפלל במסגד אל אקצא. "תעשה משהו יותר מועיל" אמר הסטודנט למחבל, "כמה כסף יש לך? ב-50 ₪ תקנה סכין ותדקור יהודי".

אכן כך התרחשו פני הדברים, השניים ניגשו לחנות בעיר העתיקה, רכשו סכין, והסטודנט הדריך את מוהנד כיצד לבצע את הדקירה והסתובב איתו במהלך השבת.

הסטודנט חזר לאבו דיס, ובליל הושענה רבה המחבל מוהנד חלבי דקר למוות את הרב נחמיה לביא הי"ד (41), ואהרן בנט הי"ד (21), פצע את אדל בנט ובנה, ונהג בקרב יריות. נגד הסטודנט הוגש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדו במהלך השבוע.
בנט לביא רוצח כתב אישום סכין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד