ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חשיפת בחדרי חרדים יוצאת לדרך: דרעי מתפטר ממשרד הכלכלה

הממשלה אישרה הבוקר את הכללת הפריפריה בנגב והגליל • נתניהו הבהיר כי יחפש לדרעי משרד מתאים • משבר נרשם לשעה קלה עם אנשי הבית היהודי, בעקבות חששם שמשרד הפריפריה החדש יפגע בסמכויותיו של שר החינוך נפתלי בנט

חשיפת בחדרי חרדים יוצאת לדרך: דרעי מתפטר ממשרד הכלכלה


עכשיו זה רשמי - חשיפת בחדרי חרדים יוצאת לדרך: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א) כי השר דרעי הודיע לו על פרישה ממשרד הכלכלה. "השר דרעי הודיע לי על כוונתו להתפטר ממשרד הכלכלה כדי להשלים את המהלך, המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה. למשרד לקידום הנגב והגליל יתווסף הטיפול גם בפריפריה החברתית - הוא ייקרא 'המשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל'. בהמשך אני בטוח שנמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו של השר דרעי כראש מפלגה חשובה בקואליציה, הוא שר ותיק ומנוסה בממשלות ישראל", הצהיר נתניהו.

השר דרעי עצמו אמר: "אני מודיע היום על התפטרותי ממשרד הכלכלה. אני עושה זאת בצער והסיבה היא שלא נמצאה דרך לפתור את הוצאת מתווה הגז לדרך. הודעתי מהיום הראשון במשרד הכלכלה כי לא אחתום על סעיף 52 שמשמעותו- עקיפת הממונה על ההגבלים, וכשלא נמצא רוב בכנסת ללקיחת הסמכויות ממני, לא נותרה לי ברירה אלא להתפטר, כי המדינה חייבת לצאת לדרך עם מתווה הגז. המתווה, שפעלתי כדי להכניס בו שיפורים, הוא הרע במיעוטו והמדינה זקוקה למיליארדי השקלים שיכניס לה הגז.

"כיהנתי כחצי שנה כשר הכלכלה: היום הגשתי לועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-5300 שקלים, ואת חוק שוטף פלוס 30 שיחייב את כולם לשלם לעסקים את שכרם תוך 30 יום מקסימום. הקמתי את הרשות הלאומית לחדשנות שתהפוך את המדען הראשי לתאגיד נפרד ויהווה זריקת עידוד משמעותית לתעשיית ההייטק הישראלית. חתמתי ביום חמישי האחרון על הסכם עם ההסתדרות והמעסיקים על תוספת שני ימי חופשה לכלל העובדים, סייעתי בשיפור תנאי ההעסקה לעובדי הקבלן ופעלתי רבות ובכל הכוח לעידוד תעסוקת גברים חרדים ונשים ערביות. הנהגתי עיקרון שכעומק הפריפריה כך עומק ההטבה הממשלתית. הגענו להסכמות על שינוי חוק עידוד השקעות הון, כך שככל שהאזור מרוחק יותר מהמרכז העסקים בו יזכו להטבות מס ולמענקים גדולים יותר. העברתי בקריאה ראשונה את חוק עסקים קטנים ובינוניים שנותן למשרד הכלכלה כוח וסמכויות מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בכל הנוגע לעזרה והגנה על עסקים קטנים ובינוניים. כל זאת לצד התחלת רפורמות גדולות שנועדו להוריד את יוקר המחיה במשק.

"אני מתפטר היום ממשרד הכלכלה אך מבטיח להמשיך לפעול בממשלה ובכל מקום ללא לאות וללא פשרות למען העם והמדינה ובעיקר למען השכבות החלשות, בנגב ובגליל, בשכונות ובפריפריה ולמען כל אלה שאין להם".



מוקדם יותר הבוקר הודיעו בבית היהודי על התנגדות להעברת הסמכויות על הפריפריה לידי השר דרעי. לטענתם מדובר בפגיעה בתקציבי משרד החינוך שיועברו לידי המשרד החדש של דרעי. גורמים בבית היהודי אף אמרו הבוקר בשיחה עם בחדרי חרדים: "נתנגד בממשלה ובכנסת להעברת הסמכויות למשרד החדש של דרעי. יש כאן התערבות בתקציבי משרד החינוך שהם מועברים למשרד החדש של דרעי ופוגעים במשרד החינוך". הגורמים הוסיפו כי עד שלא יוסרו הסעיפים במשרד החדש הקשורים לחינוך הם יתנגדו ו"זה יתקע בכנסת כי לא יהיה רוב. יש שר חינוך אחד בישראל".

אלא שבהמשך, בעקבות הדברים הללו, סוכם על פשרה בין דרעי לבנט, כדי להפיג את המתיחות ולקבל תמיכת האחרון בהעברת הסמכויות, כאשר סמכויות שר החינוך לא יפוצלו ותקום ועדה לבחינת העברת גילאי 0-3 באזורי הפריפריה למשרד החינוך.

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט אמר בכניסתו לישיבת הממשלה: "הילדים במדינת ישראל הם לא צעצוע שמעבירים ממשרד למשרד אחר. ההקמה של המשרד לענייני פריפריה היום היא מבורכת ואני סמוך ובטוח שאריה דרעי יעשה עבודה טובה. אבל משרד החינוך לא יכול לוותר על האחריות שלו על ילדי ישראל. האחריות על ילדי ישראל היא רק של משרד החינוך. אני לא אתן למנהלי בתי ספר בבאר שבע או בשלומי או בנתיבות לרדוף אחרי שבע משרדים כדי לפתוח שנת לימודים. זה לא יקרה".

ח"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה הגיב בעקבות הודעת ראש הממשלה הבוקר: "זה לא תרגיל מסריח. זה שוחד בין שני נבחרי ציבור. אריה דרעי מעניק לראש הממשלה את תיק הכלכלה והאפשרות להפעיל את סעיף 52 בתמורה לתקציבים שעל גובהם מתנהל מו״מ עד לרגע זה. אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית או לעצור את התהליך לאלתר. ככל שלא יפעל כן, אעתור לבג״צ".

יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג הגיב: "לא משנה כמה תרגילים מסריחים וסלטות פוליטיות נתניהו יעשה זה לא יעזור לו לשרוד. המשחק הציני בתיק הכלכלה הוא תרגיל מסריח שמבזה את הממשלה ואת כל חבריה". הרצוג הוסיף עקיצה בחשבון הטוויטר שלו: "האמת המצערת היא שהמצאתו של משרד הפריפריה החדש לא תעזור לתושבי הנגב והגליל בדיוק כמו שמתווה הגז לא יעזור לעם ישראל בשום צורה ודרך".
פריפריה בנט דרעי כלכלה חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד