כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מלחמת קפה ב"איצקוביץ": 'שלוימלה' VS קופיקס

עיר התורה, החסידות והקפה: "בחדרי חרדים" במעקב אחר התחרות הפרועה שמתפתחת ליד השטיבלאך

צילום: אלי שלזינגר
צילום: אלי שלזינגר


מאבק על הצרכן בבני ברק: תחרות מחירים בסמוך לשטיבלאך המפורסם של איצקוביץ מטפסת שלב. בעוד החנות המפורסמת 'שלוימלה' הורידה מחירים ומציעה מוצרי מאפה ושתיה ב-3 שקל בלבד, הרי שמחרתיים (ג') תתקיים פתיחה של חנות מתחרה מרשת 'קופיקס', המתכוונת למכור שלל מוצרים ב-5 שקלים.

קצת רקע: בשנה האחרונה, חדרה רשת 'קופיקס' שהובילה מהפכת מחירים בתחום, גם לעיר התורה והחסידות בני ברק. היא מפעילה כבר היום 7 סניפים ברחבי העיר, כאשר בשבועיים הקרובים צפויים לדברי היזמים להצטרף שני סניפים נוספים.


פינת 'הכל ב-3' של שלוימלה, הבוקר

בצומת הסואן ביותר בעיר התורה והחסידות, ולאחרונה גם הקפה - רחוב הרב שך פינת רבי עקיבא, ממוקם בית הכנסת המיתולוגי איצקוביץ. כל מי שנקלע למקום, לא יכול לפספס את הקיוסק של 'שלוימלה' שהלך והתפתח לרשת זעירה מקומית הכוללת מספר חנויות מזון-מהיר וכמעט שולט על תעשיית האוכל בנקודה זו.

יוסף ברוך, זכיין של קופיקס אשר פתח מספר סניפים בעיר, החל לשפץ חנות בסמוך ל'איצקוביץ' בכדי לפתוח סניף שמיני של הרשת בעיר, מה שעל פי כל ההערכות ינגוס ישירות נתח משלוימלה. האחרון לא וויתר, "הוא הציע לי מספר בן 6 ספרות שאי אפשר לסרב לו", אומר ל'בחדרי חרדים' מנהל הסניף, אבל "הזכיין לא הגיע לעשות אקזיט, אלא שכר את החנות למשך 20 שנה במטרה להישאר במקום", הוא מבהיר.



שלוימל'ה הגיב מהר: הוא סיים את חוזה ההשכרה לחנות סמוכה בבעלותו, חנות ששימשה את 'לנדאו תקשורת', והחל לשפץ את המקום כשהוא מציב בו שלט ענק 'כאן ייפתח 'קופיז' (מתחרה של קופיקס). שני המתחרים האמורים למכור את מוצריהם בחמישה שקלים בלבד, נאבקים, ומי שמרוויח בוודאות כבר עכשיו הם קהל הלקוחות.

סניף קופיקס - בו ביקרנו היום, היה זריז יותר, וכבר מחרתיים (ג') החנות תיפתח. השיפוצים בחנות מבית שלוימלה - 'קופיז' כנראה יקחו מעט יותר זמן. בינתיים, כדי לא להפסיד את תנועת הלקוחות הוא שבר את הכללים והוררד עוד יותר את מתח המחירים - שלוימל'ה פתח הבוקר דוכן מיוחד, בו מוכרים מוצרי מאפה ושתיה חמה וקרה ב-3 שקלים בלבד.



יוסי, מנהל החנות של שלוימלה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי תוך חודש תיפתח החנות 'קופיז'. "אנחנו מגדילים את החנות, חופרים גם מרתף, כשהחנות תיפתח זה יהיה מושלם". לגבי ההצעה שקיבל קופיקס הוא אומר שאינו יודע על מה מדובר, "הייתי שמח לקבל הצעה כזאת".

"המכירה של קפה, אייס קפה, סנדוויצים, פוקצ'ות, ועוד תימשך גם לאחר פתיחת קופיז. כל מה שנמכר ב-5 ברכתו מזונות, התאמנו את עצמינו לציבור החרדי", הוא אומר.



יצחק שיינין, גבאי בית הכנסת איצקוביץ אומר ל'בחדרי חרדים' כי החנויות באו בעקבות בית הכנסת. "ברור שיש פה מלחמה על הלקוחות, המחירים האלה הם לא בשביל להרוויח". לדבריו מדובר באיזור בו מחירי השכירות יקרים מאוד, "היחיד שמרוויח זה הציבור".

יוסי מספר כי בעוד בעבר היה ברור כי אנשים באים למקום על מנת להתפלל, "היום אני כבר לא בטוח..".







קופיקס קופיז תחרות שלוימלה איצקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד