א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חילול השבת בירושלים: "גרירת רגליים עירונית"

חברי מועצת העיר במכתב לוועדת הרבנים לענייני השבת, מבקשים את הדרכתם כיצד להיאבק בפתיחת החנויות בעיר

ברקת. צילום: מרים אלסטר פלאש90
ברקת. צילום: מרים אלסטר פלאש90


המאבק על קדושת השבת בירושלים: חברי מועצת עיריית ירושלים מסיעות יהדות התורה, ש"ס והחברים הדתיים לאומים, שיגרו היום (א) מכתב לועדת הרבנים לענייני השבת, בעקבות אי אכיפת סגירת החנויות בשבת כפי שהחליט ראש העיר ניר ברקת לפני כחודשיים - לסגור 8 חנויות בעיר.

במכתב כתבו חברי המועצה: "אנו מתכבדים לפנות למע"כ הרבנים שליט"א בדבר אי התקדמות האכיפה בעיריית ירושלים לסגירת העסקים אשר פועלים בניגוד לחוק העזר העירוני, למרות ההבטחות שקיבלו בנושא זה מראש העיר, ולבקש את הכוונת הרבנים בדבר המשך פעילותינו בנושא זה".

"לצערינו הרב, ישנן מספר חנויות סופר בעיקר במרכז העיר ופיצוציות הפתוחות 24/7 וזאת מבלי שתינתן ההוראה לגורמי האכיפה לעשות את המוטל עליהם באכיפת החוק בעניין ודאגה לסגירת החנויות באמצעות צווי סגירה".

במכתב מביאים חברי המועצה רשימה של חנויות אשר העיריה לא מפקחת עליהן כפי שהוחלט על ידי ראש העיר. חברי המועצה מוסיפים: "לאחרונה התרבו גם מסעדות התפוחות בשבת אשר מגישות אוכל בחוץ. בניגוד גמור לסעיף 3 בחוק העזר. ושוב אנו נתקלים בגרירת רגליים מצד גורמי האכיפה העירוניים". חברי המועצה אף מוסיפים למכתב שלוש דוגמאות של מסעדות כאלו.

עוד מציינים חברי המועצה: "לפני כחודשיים נשלחה אכן התראה ל7 עסקים אשר פועלים בניגוד לחוק כי עליהם לסגור את העסקים בשבת, אולם מאז ועד עתה לא הייתה התקדמות כלשהי בנושא זה. נבקש כאמור את הדרכת הרבנים שליט"א כיצד לפעול בהמשך מול ראש העיר".





חילול שבת ירושלים מכתב חברי מועצה ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד