כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פיגוע דריסה באזור חברון: 3 לוחמים נפצעו

שלושה לוחמי מג"ב נפצעו - אחד בינוני ושניים קל • הפצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק • תיעוד

צילום: דוברות מד''א
צילום: דוברות מד''א


פיגוע דריסה בשעות אחר הצהריים (א) בכביש 60 ליד בית ענון.

על פי המידע מזירת האירוע, במקום שלושה נפגעים בקרב לוחמי מג"ב שהיו בנקודה.

פצוע בינוני צעיר כבן 20 עם חבלות בראש ובגפיים, פונה בנט"ן מד"א להדסה עין כרם. עוד שני פצועים קל, מהם צעיר כבן 20 עם חבלות בגב וצעירה כבת 20 עם חבלות קלות פונו באמבולנסים של מד"א לבית החולים שערי צדק.

המחבל הדורס נמלט. הכח הצבאי שהיה בנקודה, הספיק להגיב בירי על הרכב הדורס. הפלסטינים מדווחים כי הנהג פצוע והוא מטופל בתוך בית ענון. נערכות סריקות לאיתורו.

כוחות צבא ומשטרה שנכנסו לבית ענון לסריקות, הותקפו ע"י מאות פורעים באבנים, בקבוקי תבערה, צמיגים בוערים ופחי זבל בוערים. בשלב זה לא אותר המחבל, לא היו נפגעים.



חובש רפואת חירום במד"א בני טנא ופאראמדיק מד"א חגי וינגוש מספרים: "כשהגענו למקום ראינו 3 צעירים בהכרה, הם שכבו סמוך לכיכר כשהם סובלים מפציעות בגפיים ובראש, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני והעלנו אותם במהירות לאמבולנסים על מנת לפנות אותם לבי"ח כשבדרך נמשך הטיפול הרפואי, אחד מהם סבל מפגיעות בראש ובגפיים והוגדר קשה, השניים האחרים הוגדרו במצב קל. הם תקשרו איתנו וסיפרו שנפגעו מרכב".

כזכור, רק לפני שעות אחדות סוכל פיגוע דקירה בסמוך למקום, כאשר בשעה 13:45 הגיע מחבל לצומת בית ענון, צפונית לקריית ארבע, וניסה לתקוף לוחמי צה"ל מגדוד חרוב. הלוחמים זיהו את המחבל 100 מטר מערבית לכניסה לבית ענון והחלו לבצע מרדף אחריו. זוג לוחמי משמר הגבול שעמד בסמוך לאירוע זיהו את המחבל כשזה רץ לעברם כשהסכין שלופה בידו. הלוחמים ביצעו ירי מדויק לעברו והוא נפגע ונהרג.

"לסגור לאלתר את המעברים המסוכנים"
יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, הגיב: "לפני פחות משנתיים הוקמה הכיכר הסמוכה למקומות הפיגועים האחרונים בענון. אנו, ראשי המועצות באזור התרענו שוב ושוב בפני הגורמים השונים על המסוכנות של הכיכר והצענו פתרונות חלופיים לעניין זה. רכבים המגיעים לכיכר נאלצים להאט ונרגמים שוב ושוב באבנים ובבקבובי תבערה, וכן נדרש למקום כח צבאי תדיר. חשוב לציין שכיכר זו הוקמה בסיוע ובמימון האיחוד האירופי. אני שב ודורש ממשלת ישראל לסגור לאלתר את המעברים המסוכנים במקומות מועדים אלה. לא ייתכן שחיילים ואזרחים ייהרגו וייפצעו בשל נוחות של אויבנו".

תושבים מחברון וקרית ארבע מותחים ביקורת על אלוף פיקוד המרכז רוני נומה ומח"ט חברון יריב בן עזרא באשר לתפקודם וקבלת ההחלטות שלהם. "בית ענון לא בעוצר, כך גם חברון. ערבים עוברים בכל מקום. ההסתה במסגדים רק מתגברת ומח"ט חברון כלל לא מטפל בה ואם לא די בכל אלה הרי שעמדת הצבא להחזרת הגופות היא התקפלות מוחלטת". התושבים דורשים שינוי המציאות והתנהלות שונה של הצבא.
דריסה דקירה בית ענון מחבל קריית ארבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד