ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תקדים ליצמן: יש עתיד עותרת נגד נתניהו

יש עתיד בפנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה: "הקפא את מינוי נתניהו לשר הכלכלה עד הדיון בבג"ץ"

לפיד. צילום: פלאש90
לפיד. צילום: פלאש90


בעקבות התפטרות שר הכלכלה אריה דרעי מתפקידו היום (א) והעברת סמכויות המשרד לראש הממשלה, החליטה מפלגת 'יש עתיד' לפנות במכתב דחוף על ידי עו"ד רונן אביאני וגיא בוסי ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, עקב ריבוי התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה נתניהו תחת ידיו.

כזכור, בסיעת יש עתיד עתרו כנגד מינויו של סגן שר הבריאות ליצמן ומינוי ראש הממשלה נתניהו לתפקיד שר הבריאות מעליו, ואכן העתירה התקבלה ובג"ץ חייב את ליצמן להתמנות לתפקיד שר במקומו של ראש הממשלה נתניהו.

בפנייה שנשלחה היום מטעם 'יש עתיד' נכתב: "לאחר התפטרות השר דרעי, יהפוך ראש הממשלה לשר ארבעת המשרדים, חוץ, תקשורת, כלכלה, שיתוף פעולה אזורי. כידוע לך בימים אלו תלויה ועומדת בבית המשפט העליון עתירה, שעניינה בדיוק נושא זה (בג"ץ 3132/15 יש עתיד נ' ראש הממשלה ואח'), קרי, הכרעה בשאלה האם על פי הוראות חוק יסוד: הממשלה, רשאי ראש הממשלה לאחוז בתפקידי שרים נוספים. אשר על כן, הרינו לפנות אליך בבקשה, כי תורה על עיכוב מינוי ראש הממשלה לתפקיד השר הרביעי, עד להכרעה בעתירה; בעיקר בהתקבל הטעם, כי הדיון בעתירה אמור להתקיים בשבוע הבא".

ביש עתיד הוסיפו כי הם מצפים מהיועמ"ש להפעיל את השכל הישר ואת ההיגיון המשפטי ולעצור כל מינוי של ראש הממשלה לשר נוסף. "מן הראוי שראש הממשלה ימתין לתשובת בג"צ בעניין זה. כל החלטה אחרת תהיה בגדר זלזול בבית המשפט העליון, בדמוקרטיה ובאזרחי ישראל", אמרו שם.
יש עתיד ליצמן עתירה נתניהו תיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד