י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשד לשוחד: גל מעצרים בחברת 'נתיבי ישראל'

עשרים בכירים בחברה נעצרו בחשד לעבירות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים • בין העצורים: חבר כנסת לשעבר

מעצרים לפנות בוקר, צילום אילוסטרציה: דובר המשטרה
מעצרים לפנות בוקר, צילום אילוסטרציה: דובר המשטרה


שוטרי יחידת 'להב 433' עצרו ועיכבו הבוקר (ב') כעשרים בכירים בחברת נתיבי ישראל בעבר ובהווה בחשד לביצוע שורת עבירות ובהן שוחד, מרמה והלבנת הון. בין העצורים - חבר כנסת לשעבר. יצויין כי חלק מהעצורים נעצרו אף בפרשת 'ישראל ביתנו'.

מזה כמה חודשים מנהל מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות בלהב 433 חקירה - וזאת לאור חשד לקיומו של מנגנון שיטתי, המנוהל על ידי גורמים בחברת נתיבי ישראל, בהם בכירים בהווה ובעבר, אשר חברו לספקים חיצוניים וקידמו העסקתם בפרויקטים של החברה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה שונות, תוך ביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות הנאמדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

לפי המשטרה, החקירה הסמויה חשפה וביססה חשד למספר פרשות שביניהן עוברת כחוט השני שיטת פעולה מאורגנת ושיטתית, לפיה בתמורה לשוחד וטובות הנאה לעצמם ולמקורביהם מקדמים בכירים בחברה את העסקתם של ספקים חיצוניים מסוימים.

למותר לציין כי הכספים המשמשים על פי החשד לביצוע העבירות ומופקים מהן - הנם על פי החשד כספי ציבור.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, עצרו ועיכבו לחקירה כוחות של להב 433 כעשרים חשודים, בהם בכירים בהווה ובעבר בחברת 'נתיבי ישראל', וערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. במסגרת החיפושים תפסה היחידה מחשבים, מסמכים, חומרים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשות חילוט.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, הערב - בסמוך לשעה 18:00.

יש לציין כי החקירה מנוהלת על ידי מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות בלהב 433 יאל"כ, בליווי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ובשיתוף פעולה עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א ברשות המסים.

במשטרה מציינים כי לאורך החקירה התקיים שיתוף פעולה עם 'רשות החברות הממשלתיות', 'הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור', וגורמי מבקר המדינה.
נתיבי ישראל שוחד עבירות הון מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד