י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בגלל דרעי: מסמך הצהרת ניגוד עניינים בקק"ל

דרעי ימנה את אחיו שלמה לסגן יו"ר קק"ל - בעקבות כך החליט היו"ר דני עטר להחתים את בעלי התפקידים על מסמך השולל ניגוד עניינים

דני עטר יו"ר קק"ל, צילום: נתי שוחט, פלאש90
דני עטר יו"ר קק"ל, צילום: נתי שוחט, פלאש90


בעקבות מינויו הצפוי של עו"ד שלמה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס, לסגן יו"ר קק"ל, הורה יו"ר קק"ל דני עטר לחייב את כל בעלי התפקידים בקק"ל לחתום על הצהרת ניגוד עניינים.

במכתב ששיגר הבוקר (ב') היו"ר הנבחר של הקק"ל דני עטר ליועץ המשפטי של הקרן, עו"ד שי מרקוס, מבקש עטר לחייב את כל חברי דירקטוריון קק"ל וכן את כל חברי ההנהלה ובעלי התפקידים הבכירים להצהיר על כל עניין העלול לייצר ניגוד עניינים בעקבות כהונתם בקק"ל.

כזכור, כתב חדשות 10 עקיבא נוביק חשף בסוף השבוע על ההחלטה שהתקבלה בש"ס למנות את עו"ד שלמה דרעי, אחיו של השר אריה דרעי, לתפקיד סגן יו"ר קק"ל, תפקיד שאמנם נעשה בהתנדבות אך מעניק שליטה על כספים רבים של קק"ל.

במכתב כותב עטר - "לקראת כניסתי לתפקיד יו"ר קק"ל במהלך חודש זה, וכחלק מהסדרת נושאים שיש בהם חשש לניגוד עניינים, אבקשך לפנות אל כל חברי דירקטוריון הקרן הקיימת וכן אל כל חברי ההנהלה ובעלי התפקידים הבכירים – בין אם ממונים ובין אם נבחרים, על מנת שכל אלו יצהירו על כל ענין העלול לייצר ניגוד עניינים אגב מילוי תפקידם / כהונתם בקק"ל".

עטר הוסיף: "לאחר קבלת ההצהרות אבקשך להכין הסדרי ניגוד עניינים לכל אחד ואחת מבעלי התפקידים בקרן אשר יכלול התחייבות שלא לעסוק ולא לטפל בנושאים העלולים להעמיד כל אחד ואחת מהם במצב של חשש לניגוד עניינים ובפרט בנושאים הקשורים לענייניהם האישיים, ענייני קרובי משפחתם, עניינים הקשורים לנושאים עסקיים או אישיים שלהם עצמם או של קרובי משפחתם ו/או של תאגידים של מי מהם וכיו"ב".

עטר הוסיף וכתב כי - "לא מיותר לציין - כל האמור במכתבי זה יחול גם עלי". עוד הנחה עטר את היועץ המשפטי - "לפעול בשימת לב מיוחדת בענין זה כיון שמדובר באנשים שחלקם מגיעים מן העולם הפוליטי, ועל כן היקף החשש לניגודי עניינים עשוי להיות רחב מן הרגיל".

דני עטר שלמה דרעי אריה דרעי ש''ס קק''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד