י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שנתיים לגר"ע: הראשל"צ הכתיר רב ספרדי לחריש

קהילת 'לעבדך באמת' של הרה"ג אשר זיגדון ציינה שנתיים לגר"ע זצ"ל, במעמד בנו הראשל"צ והגר"ר אלבז • צפו

שנתיים לגר"ע: הראשל"צ הכתיר רב ספרדי לחריש


בשבוע שעבר נערך ביקור היסטורי בעיר חריש, עת הגיעו לעיר הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז למעמד חנוכת הבית של מתחם א' של קהילת 'לעבדך באמת' ועצרת התעוררות במלאת שנתיים לפטירתו של הגר"ע יוסף זי"ע.

מיד עם הגעתם לעיר, כובד ראש המועצה חריש, הרב יצחק קשת בטקס הסרת הלוט של המתחם שנקרא בשם קריית 'חזון עובדיה' ע"ש הגר"ע יוסף זצ"ל ומיד אח"כ כובדו גדולי ישראל בקביעת מזוזה לשתי דירות בקריה, הראשל"צ ציין כי "לפני שנתיים זכיתי ליצוק את אבן הפינה למתחם ואני שמח לראות שהבניינים עומדים על תילם ומושקעים באיכות הבנייה ומרוחב וגודל הדירות, א"מ תמך ועודד את בניית העיר בכלל ואת השתקעותה של קהילת לעבדך בעיר בפרט ובעיני מדובר בסגירת מעגל ששם המתחם נקרא בשם קריית 'חזון עובדיה' ע"ש של אבי מורי מרן זצ"ל".

בהמשך עברו הרבנים למתחם בית הכנסת וכובדו בהנחת אבן הפינה, המיועד לקהילת 'לעבדך באמת',משם עברו הרבנים יחד עם כל הקהל שמנה תושבים מהעיר ותושבים עתידים שהגיעו להתרשם מהתקדמות הבניה לכנס התעוררות רבתית במלאת שנתיים לפטירתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

פתח בדברים הרה"ג אשר זיגדון רב קהילת 'לעבדך באמת' ובירך את מרנן ורבנן גדולי ישראל שהטריחו עצמם להגיע לעיר וסיפר על על הגשמת חזונו של מרן בחריש ביום גדול זה בו זכינו לחנוכת הבית בהמשך סיפר הרב זיגדון על הקשר האישי שהיה לו עם מרן זצ"ל בעידוד ותמיכה שקיבל ממנו באופן תמידי להצלחת 'קהילת לעבדך' באמת בחריש אשר ימנו 700 משפחות בני תורה בעז"ה. הרב זיגדון הפתיע את הציבור כשהכריז על ישיבה גבוהה שתיפתח בעיר בימים הקרובים עם גרעין של 15 בחורים וכולל אברכים,

הגר"ר אלבז דיבר על גדלותו של הרב אשר זיגדון, ההולך לפי פסקי מרן באופן תמידי וסיפר כי הרב זיגדון הוא מגדולי תלמידיו וכי הוא שמח לראות את פועליו הכבירים בעיר.

בנאום המרכזי כובד הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וביקש כי כל הקהילות במקום יהיו תחת מרותו של המרא דאתרא בעתיד הלא הוא הרב זיגדון, הראשל"צ דיבר במשך שעה ארוכה סיפורים מפעימים מאביו מרן זי"ע מגדולתו התורנית החל מגיל קט ועד סוף ימיו.

הראשל"צ אף הצטרף בחתימתו יחד עם חכמי מועצת גדולי התורה בראשות הגר"ש כהן למען מינויי של הגר"א זיגדון לכהן כרבה הספרדי של העיר חריש.

במשך שעה ארוכה ישבו מאות המשתתפים והאזינו לדברי התורה שנשמעו מפי הרבנים העצרת ננעלה בתפילת מעריב כאשר כל הקהל הגדול מלווה בשירה את הרבנים עד צאתם.





















זיגדון יצחק יוסף הגר''ע יוסף אבן הפינה גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד