י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גפני מתייאש? "לא נצביע היום על הטבות המס"

יו"ר וועדת הכספים: "ההצבעה על הטבות המס ליישובים לא תתקיים כל עוד לא אהיה בטוח שאני עושה דבר טוב"

גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש - פלאש 90


"ההצבעה על הטבות המס ליישובים לא תתקיים כל עוד לא אהיה בטוח שאני עושה דבר טוב", כך הודיע היום (ב') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בעקבות גל הפרסומים, לפיהם ההצבעה על הצעת החוק הקובעת את המתווה החדש למתן הטבות המס תתקיים עוד היום.

גפני הסביר, ש"מכיוון שהרחבנו מאוד את רשימת היישובים המוטבים ולמרות התוספת התקציבית לכך, עדיין יש מיעוט קטן של יישובים שלגביו תהיה פגיעה מזערית לבעלי שכר גבוה וגם את זה אנחנו מנסים לפתור בדרכים שונות. על-כן לא נצביע עד שנמצה את התהליך ונוודא שהפגיעה בהם, אם בכלל תהיה כזאת, תהיה מזערית ביותר".

גפני הדגיש שוב ושוב: "אני לא אעלה את הנושא להצבעה, כל עוד לא אהיה בטוח שאני עושה דבר טוב. תמונת המצב היא כזו, שאם לא החוק שמקדמת ועדת הכספים, הרבה יישובים לא יהיו במפת הטבות המס. מבין 407 היישובים שנכללים במפה שעולה מהצעת החוק, רבים היישובים שנוספו למפה שהיתה קיימת עד היום ושנפסלה על ידי בג"צ. רמת הגולן למשל, לא נמצאת כיום במפת היישובים אך בחוק היא נכנסת, כי עונה על הקריטריונים. יש 6.2% מבין היישובים שנפגעים רק לבעלי שכר מאוד גבוה. עד 16,700 ₪ לא נפגעים כלל. מעל לרמת השכר הזו נפגעים מעט. בעלי שכר גבוה של 30 אלף ₪ ויותר ייפגעו, אך גם לא במידה גדולה".

גפני אמר: "ביקשתי שיימצאו פתרון לאותם מיעוט יישובים שנפגעים, כי אנשים צועקים שהם ייפגעו בעקבות המתווה החדש המוצע בחוק. יש דברים שאנחנו מצליחים למצוא פתרון מבחינת הקריטריונים, לא מבחינת התקציב. יותר מהתוספת של 400 המיליון שהסכים שר האוצר לתת, לא יהיו. כלומר, 1.2 מיליארד ₪, זה התקציב שעומד לטובת הטבות המס ליישובים ולא יותר. הפתרונות המוצעים; למשל, ניתן לקבוע בהוראת שעה, שמי שיורד באחוזי הזיכוי במס במפה, לא יירד דרמטית, הכל במסגרת הקריטריונים. אני לא מביא את זה לעת עתה. אנחנו מחפשים פתרונות".

במסגרת ההצהרה שלו, גפני שיבח את ראש הממשלה ושר האוצר שלדבריו "משתפים פעולה בנושא. בכל מקרה, אין כמעט פגיעה ביישובים ואם יש אזי היא מזערית. יש מפה, עושים הכל שגם הפגיעה המזערית תצומצם או תבוטל. ייתכן ואפנה לממשלה שתסייע בדבר. הכל יהיה עפ"י קריטריונים. ניתן קצת להעלות, קצת להוריד, לא יותר. בכל מקרה, המצב יהיה הרבה יותר טוב מהמצב שהיה קודם וגם נמנע אפשרות שבג"צ יפסול את כל היישובים".
גפני הטבות מס יישובים כספים תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד