י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו בדרעי מאשים: "האופוזיציה מתוסכלת"

שר הכלכלה לשעבר ויו"ר ש"ס הסביר בישיבת הסיעה מה הוביל לפרישתו ומדוע בחר במשרד הפריפריה • וידאו

דרעי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
דרעי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90


יו"ר תנועת ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס הצהריים (ב) לראשונה לפרישתו ממשרד הכלכלה והקמת משרד הפריפריה.

בפתח ישיבת סיעת ש"ס בכנסת אמר השר דרעי: "בינתיים מי ששילם את המחיר האישי זה אני. ויתרתי על משרד הכלכלה שתקציבו השנתי למעלה מ-5 מיליארד שקל. שילמתי מחיר בצער אבל בשלמות הדעת".

דרעי תקף את האופוזיציה ואמר: "התחרות באופוזיציה היא מי מצליח להגיד מילים כמו: שוחד, קומבינה, תרגיל מסריח. אני מבין את התסכול שלהם. אני היחיד ששילמתי מחיר אישי. מהיום הראשון הצבעתי בעד מתווה הגז ואמרתי שהוא מחייב חשיפה ציבורית ודיון ציבורי. המתווה הוגש לממשלה והיה שימוע ציבורי. היתה הזדמנות לעשות מאבק ציבורי. הכנסנו את מלוא השיפורים. יחד עם זאת, אי אפשר לנהל את מדינת ישראל רק עם כותרות ולרוץ מראיון לראיון. יש פה אחריות של כלכלת המדינה. נהיה חשופים לתביעות משפטיות. את כל זה היה צריך לשים על קו המאזניים. השכבות החלשות לא ירוויחו אם הגז יישאר בים, אלא מי שירוויח הם עורכי דין וטייקונים. לכן לעת הזו לא ציפיתי לא למחיאות כפיים, אבל גם לא למשפטים כאלה".



השר דרעי הוסיף ואמר כי "הפוליטיקה אני אומר בגלוי זה לנצל הזדמנויות. יש פה הזדמנות להכניס את כל הפריפריה החברתית ושכונות במצוקה למשרד נגב וגליל. שלשלנו את התקציבים של המשרד אני משוכנע שהמשרד הזה בסיועם של ראשי רשויות נעשה דברים גדולים ואנו נהיה הכתובת המרכזית לקדם את האוכלוסת להשפיע ולעזור ככל יכולתנו".

דרעי התייחס גם להחלטה לעזוב את משרד הכלכלה ואמר: "אתמול בצער הגשתי התפטרותי לממשלה מתפקידי כשר הכלכלה. אני אומר בצער כי אנו באמצע העשייה ומשרד הכלכלה למדתי להכיר במשך החודשים האחרונים הוא משרד שנוגע כמעט בכל חיי האזרח. זה משרד קשה, גדול ומקצועי, אך עשיתי כל מאמץ מצד אחד לעמוד במילתי שלא אחתום על המתווה כי לא ראוי ששר יעקוף את הממונה על ההגבלים - דבר שהוא תקדימי. יחד עם זאת הצבעתי בעד המתווה לאחר השיפורים שהכנסתי בו והוא הרע במיעוטו. מדינת ישראל קיבלה מתת אל - לא כשתהיה בתוך הים. עם הסיכונים עם הבוררות הבינלאומית להשאיר את גז באדמה 5 שנים זה לא אחראי. לא הצלחנו להעביר את הסמכויות שלי בכנסת".
דרעי שר הכלכלה ישיבת סיעה מתווה הגז פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד