י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפיגוע: ההמון רץ למחבל - הפצועה נשכחה

צפו בדרמה: המחבל בראשון לציון שדקר חרדי רץ וההמון אחריו • אשת הפצוע ל'בחדרי חרדים': "המצב של בעלי קשה מאוד"

מפגינים בזירת הפיגוע בראשון לציון. צילום: פלאש 90
מפגינים בזירת הפיגוע בראשון לציון. צילום: פלאש 90


החרדי שנדקר היום (ב') בפיגוע הדקירה בראשון לציון הוא חרדי תושב מרכז בני ברק. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר במשגיח כשרות ששהה בעיר לצורך עבודתו. המחבל, הפתיע ודקר אותו בגבו.

הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, הוכנס לחדר ניתוח כשמצבו קשה ולא יציב. בבית החולים מציינים כי הוא כבר יצא מחדר הניתוח שם הצליחו לייצב את מצבו - הועבר למחלקת טיפול נמרץ, כשמצבו עדיין מוגדר קשה.

"המצב של בעלי עדיין קשה מאוד", אומרת רעייתו ל'בחדרי חרדים', "אני מבקשת שעם ישראל יעתיר בתפילה עבור דניאל בן ידידה לרפואה שלמה" אמרה.

הפיגוע בראשון לציון שהתפרס על פני כמה זירות, החל בשעות אחר הצהרים סמוך לשעה 15:15. המחבל בן 19 תושב חברון, הספיק לדקור שלושה בני אדם - שניים קשה ואחד קל.

דניאל, נדקר ברחוב הרצל פינת תרמ"ב בתוך אוטובוס, את הפצועה השניה דקר המחבל במהלך מרדף רצחני ברחובות: הוא עם סכין בידו, מחפש אחר קרבן יהודי, וצעירים עוברי אורח רודפים אחריו בניסיון לנטרלו. הלהט ללכוד את המחבל היה כה גדול, שעל פי התיעוד מהדקה הראשונה, הפצועה נשכחה כשהיא שוכבת על מדרכת הרחוב.


תיעוד המחבל דוקר בת 80 במהלך המרדף אחריו. צילום: מצלמות אבטחה של עיריית ראשון לציון

בשלב זה הגיע המחבל אל הנקודה השלישית: חנות בגדים.

כאן, דקר המחבל ופצע באורח קל צעירה בעובדת החנות. מפרטים ראשונים של המשטרה עולה כי תושיית בעלת החנות מנעה ממנו להמשיך בזממו. היא נעלה עליו את דלתות החנות ושוטרים שהגיעו למקום בתוך דקות, השתלטו עליו ואזקו אותו.

בכל הזמן הזה התאספו צעירים סביב החנות ודרשו לבצע במחבל שפטים. המשטרה הזרימה כוחות רבים למקום, ותהליך חילוצו - בחיים, של המחבל דרש כוחות רבים ומיוחדים שאף הפעילו כוח רב, כדי למנוע מהנוכחים לבצע במחבל לינצ'.

בתיעוד המצורף ניתן לראות את השוטרים נאבקים וסופגים מהלומות מההמון, כדי לשמור על פינוי המחבל בניידת המשטרה מבלי שייפגע.


צילום: יואל בלניצקי

זמן קצר מאוחר יותר, אירע פיגוע ברחוב בנימין פינת תחכמוני בנתניה. יהודי כבן 72 נדקר ונפצע באורח קשה. מחבל תושב טול כרם נוטרל בירי ונפצע קשה. גם בנתניה עוברי אורח חישבו לכלות את זעמם במחבל, אחד מהם, נעצר במקום על ידי המשטרה לאחר שהיכה את המחבל כשהוא מנוטרל.

האיש, תושב נתניה כבן 40, יובא מחר לדיון בפני בימ"ש השלום פ"ת.
פיגוע ראשון לציון לינץ' משגיח כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד