כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פשרת שקד: סנקציות פליליות לא אוטומטיות

חוק הגיוס: החרדים נפגשו עם נתניהו • שרת המשפטים הציעה פשרה שתאפשר לעקוף את מבחן הבג"ץ • צפו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


חוק הגיוס: ראשי המפלגות החרדיות נפגשו היום (ב'), עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בכנסת, לדון כיצד לקדם את תיקון לחוק הגיוס, וכפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

הפגישה שנערכה היום, היא פגישת המשך לזו שהתקיימה עם שרת המשפטים איילת שקד בשבוע שעבר ביום שני. באותה פגישה דרשו החרדים לקדם את תיקון החוק במקביל לאישור התקציב, וכפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

בפגישה השתתפו שר הביטחון בוגי יעלון, שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. כך גם השתתפו, היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין והיועץ המשפטי למשרד הביטחון, אחז בן ארי.

מי שנעדר מהפגישה, הוא שר הבריאות יעקב ליצמן שיצא במוצאי שבת לביקור רשמי בלונדון, שם יערוך מספר פגישות עם שר הבריאות הבריטי.

במהלך הפגישה הציעת שרת המשפטים הצעת פשרה לפיה, אם החרדים לא יעמדו ביעדים, הסנקציות הפליליות לא יחולו אוטומטית - אלא בכפוף להחלטת שר הביטחון. המטרה בהצעה זו, בניגוד להצעה החרדית שנחשפה לראשונה בבחדרי חרדים, היא לעבור מבחן בג"ץ, בכך שהסנקציות הפליליות לא יבוטלו לחלוטין.

כזכור ממידע שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', עולה כי החרדים דורשים גם לבצע שינוי בעניין תקופת ההסתגלות, שתוכננה בחוק המקורי להסתיים בו' תמוז תשע"ז, ובתיקון היא הוארכה ב-3 שנים. החרדים מבקשים כי היא תסתיים רק בח' תמוז תש"פ (30 ביוני 2020). דרישה זו צפויה להתקבל, גמו גם הדרישה לעיקור וצמצום הסנקציות הכלכליות.

גורם שהשתתף בפגישה ל'בחדרי' אומר: "הדרך ארוכה. לא הגענו עדיין לסיכום".


צילום: אבי שיף
גיוס חוק צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד