י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתוסכל ומוסת: קווים לדמותו של המחבל

מזרח ירושלמי, כבן 18 או חברוני כבן 20, פועל ממניעים לאומיים: זה הפרופיל של המחבל החדש

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


ניתוח החודש הראשון ל'אינתיפאדת הסכינים' מגלה את פרופיל המחבל: מזרח ירושלמי כבן 18 או חברוני כבן 20. פועל ממניעים לאומיים פלסטיניים ולא ממניעים איסלאמים דתיים.

מתוסכל בחייו האישיים, מוסת בפייסבוק, ולעיתים אפילו ערבי-חילוני.

גל הטרור הנוכחי החל ביידוי אבנים לעבר רכבו של אלכסנדר לבלוביץ הי"ד בשכונת ארמון הנציב בירושלים, כאשר עיקר הטרור התרחש במזרח העיר, והתפשט אט אט לעיר כולה ובהמשך גם לשאר הערים ברחבי הארץ. החודש הזה גבה את חייהם של 12 אזרחים ישראלים ומאות פצועים, לעומת כ-70 מחבלים הרוגים בישראל ובגדה.

ממידע שנאסף על ידי המרכז המידע למודיעין ולטרור על שם האלוף מאיר עמית, עולה כי מתוך 35 מחבלים שביצעו פיגועים בישראל, 24 מהם נהרגו במהלך הפיגוע ו-11 נפצעו. מחבלים אלו ביצעו 29 פיגועים, רובם בשטחי ירושלים רבתי ומקצתם במקומות נוספים בארץ.

מבצעי הפיגועים אלו הם בעלי מאפיינים אישיים שונים אך בכל זאת, על בסיסי בדיקה ראשונית, זהו פרופיל כוללני של דמות המחבל המבצע את הפיגועים בישראל: צעיר פלסטיני, בן 19-17, רווק, ללא עבר ביטחוני, המתגורר בשכונות מזרח ירושלים (במיוחד ג'בל מכבר וצור באהר). במרבית המקרים הוא ביצע את הפיגועים לבדו, כתוצאה מהחלטה אישית, שקיבל באופן ספונטאני וללא הנחיות מהנהגה כלשהי. הוא אינו בעל אידיאולוגיה אסלאמיסטית (כמה ממבצעי הפיגועים ניהלו אורח חיים חילוני למדי) ואינו שייך לארגון טרור זה או אחר הגם שהוא ניזון מההסתה של ארגוני הטרור השונים.

המחבל, שביצע פיגועים בישראל טעון מוטיבציות פלסטיניות-לאומיות, "חי ונושם" את אירועי הטרור העממי, מושפע מאוד מאירועי הר הבית סביב הסיסמא של "הגנה על מסגד אלאקצא". הוא מתוסכל על רקע אישי וחברתי וניזון מהסתה אנטי-ישראלית קשה העוברת ברשתות החברתיות (פייסבוק בעיקר). הוא מוכן להסתכן בפעולה הטומנת בחובה עבורו סיכון אישי רב.
מחבל מזרח ירושלמי טרור סכינים דקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד