כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ליצמן מבהיר בלונדון: "אדרוש קיום כל מילה מההסכם על חוק הגיוס"

האם החרדים יוכלו לחיות עם סעיף 'הסנקציות הפליליות', שהוציא רבבות לרחובות? • שר הבריאות יעקב ליצמן מבהיר: "אדרוש את קיום ההסכם עם נתניהו על תיקון חוק הגיוס, כלשונו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


האם המפלגות החרדיות יסכימו למתווה שקד? הערב (ב'), נפגשו ראש המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בכנסת כדי לדון על תיקון חוק הגיוס.

במהלך הישיבה הציעה שרת המשפטים איילת שקד מתווה לסנקציות פליליות - שלפי דעתה יעמוד במבחן בג"צ. אך השר ליצמן הבהיר כי יעמוד על כך שההסכם הקואליציוני עם החרדים יקויים כלשונו.

לפי המתווה החדש של שקד, אם לא יעמדו החרדים ביעדי הגיוס שיקבעו, תעבור הסמכות להפעלת הסנקציות הפליליות לידי שר הביטחון, ובידיו להחליט האם להפעילן או לא.

מתווה זה, למרות שהוא מרסן את הסנקציות הפליליות ומעניק שיקול דעת לשר הביטחון, עדיין מותיר את הסנקציות כאפשרות - דבר המנוגד להסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד למפלגות החרדיות.

למפלגות החרדיות יהיה קשה לחיות עם מתווה המשאיר אופציה של סנקציות פליליות - לאחר שבקדנציה הקודמת, קידשו מלחמת חורמה כנגד הסעיף הפלילי.

שר הבריאות שמבקר בימים אלו בלונדון התייחס גם הוא הערב לחקיקת תיקון חוק הגיוס ואמר: "אעמוד על כך שכל מילה בהסכם הקואליציוני תקויים, בחוק הגיוס ובישיבות".

כזכור, כפי שנחשף לראשונה 'בחדרי חרדים' היום, החרדים דורשים גם לבצע שינוי בעניין תקופת ההסתגלות, שתוכננה בחוק המקורי להסתיים בו' תמוז תשע"ז, ובתיקון היא הוארכה ב-3 שנים. החרדים מבקשים כי היא תסתיים רק בח' תמוז תש"פ (30 ביוני 2020). דרישה זו צפויה להתקבל, גמו גם הדרישה לעיקור וצמצום הסנקציות הכלכליות.
גיוס חרדים כנסת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד